Jag lyckades rädda all information på datorn genom att skaffa ett chassi, ta ut hårddisken och plugga in den (chassit med hårddisken) i en annan dator.
Dock lyckades jag inte reparera hårddisken så jag lämnade in datorn, dom lyckades inte heller så jag fick en ny hårddisk.
I den processen fick jag även reda på, efteråt, att APPLE automatiskt äger gamla hårddiskar som dom bytt ut, och att man själv ansvarar för att all information ska vara borttagen från hårddisken innan man lämnar in en dator. Jag följde upp detta så långt det gick och fick även veta att gamla hårddiskar repareras och sedan används dom som nya hårddiskar i nya datorer.
Den första personen jag pratade med på Apple sa att hårddiskarna plockas isär, allt som kan smältas smälts och sedan återvinner dom materialet och gör nya hårddiskar. Alltså, helt säkert att all information är borta.
Detta visade sej vara helt fel. Kan vara intressant för någon kanske, eller så vet ni redan det. Jag var tvungen att ta reda på detta eftersom chefen ville veta vart hans gamla hårddisk hamnade...