Finns det något smart sätt att berätta för iTunes att mina musikfiler nu finns på hårddisken "Filer (2TB)" istället för "Filer (1TB)?
Jag vill alltså inte via iTunes kopiera filer till mappen iTunes Media eftersom jag hellre vill ha min egen struktur på mapparna än den iTunes skapar. Jag är medveten om att detta annars är en lösning och sedan flytta denna till den nya hårddisken via iTunes.
Jag vet också att en lösning är att byta namn på nya hårddisken "Filer (2TB)" så att den heter "Filer (1TB)", men jag hade gärna velat slippa det.
Jag tänker mig att det kopplat till iTunes borde finnas en databasfil där varje musikfil är associerad till gamla hårddiskens namn och där man genom textredigeraren kunde ändra denna information med hjälp av sök och ersätt (dvs sök "Filer (1TB)" och ersätt med "Filer (2TB)"). Har provat detta med iTunes Music Library.xml men informationen ändrades tillbaka till den ursprungliga igen efter att iTunes laddades.
Varför då allt detta bök och inte bara radera i iTunes och lägga till alla filer igen från nya hårddisken? Jo jag har runt 2000 betygsatta filer som jag ogärna sätter mig ner och betygsätter igen.
Tacksam för tips!