Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreakad iphone hittar inte operatörer?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har jailbreakat min iphone 3g med blackra1n och även låst upp den. Men efter det (med simkort i) så verkar telefonen inte hitta varken gsm eller 3g nät??? och går jag in under inställningar /allmänt/nätverk så hittar jag endast alternativen

Aktivera 3g
Data-roaming
VPN
Wi-Fi

Jag kommer inte vidare härifrån och kan inte se hur jag ska kunna tvinga telefonen att söker efter operatörer? Hjälp? Har sökt men hittar ingen som haft riktigt samma problem.

(Wi-Fi fungerar dock)

Tack.

Senast redigerat 2011-02-23 14:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 10:53

Vad har du för firmware? Vad har du för baseband (modem firmware) under Inställningar-Om? Försökte du låsa upp med Blacksn0w eller Ultrasn0w?

Ursprungligen av FreddeB:

Vad har du för firmware? Vad har du för baseband (modem firmware) under Inställningar-Om? Försökte du låsa upp med Blacksn0w eller Ultrasn0w?

Firmware: 3.1.2
Baseband: 05.14.02
Upplåsningsmetod: Står endast "Sn0w" när jag går in på blackra1n-ikonen i iPhonen. Det är den jag använt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-24 13:27
Ursprungligen av Davoood:

Firmware: 3.1.2
Baseband: 05.14.02
Upplåsningsmetod: Står endast "Sn0w" när jag går in på blackra1n-ikonen i iPhonen. Det är den jag använt.

Kör iClarified - iPhone - How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.2.1] för att uppgradera till ett upplåsbart firmware.

Ursprungligen av zappee:

Testat detta men redsn0w slutar att fungera när jag försöker jailbreaka. När jag får "Downloading Jailbreak Data" på iphonen. :S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 13:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 14:42

Du har tre alternativ.

Baseband 05.14.02 som kom med fw 4.1 på 3GSen kan inte låsas upp. Din enda chans är att lägga den i byrålådan och vänta på att en unlock skall dyka upp. Don't hold your breath! Alternativ två är att applicera iPad baseband 06.15.00 på din telefon och sedan låsa upp med Ultrasn0w 1.2 från Cydia, nackdelen med den lilla manöver är att du riskerar förlora GPS-funktionalitet, använd denna guide: How to Update iPhone 3G / 3GS baseband to 06.15 | jailbreakmatrix.com

Alternativ tre är att köpa en ny och använda just denna 3GS som en iPod. Då uppdaterar du den till 4.2.1 och jailbreakar med GreenPois0n eller så återställer du den till 4.1 med hjälp av dina SHSH blobs i Cydia via denna guide: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3GS Using a Cydia Saved SHSH [Windows] (Comments)

Det är ingen 3GS utan en 3G som jag har. Nu har jag gått igenom iClarifieds guide ovan för jailbreak och upplåsning men det står No Service uppe i vänstra hörnet. Jag antar att det beror på basebandet.

Ursprungligen av FreddeB:

Du har tre alternativ.

Baseband 05.14.02 som kom med fw 4.1 på 3GSen kan inte låsas upp. Din enda chans är att lägga den i byrålådan och vänta på att en unlock skall dyka upp. Don't hold your breath! Alternativ två är att applicera iPad baseband 06.15.00 på din telefon och sedan låsa upp med Ultrasn0w 1.2 från Cydia, nackdelen med den lilla manöver är att du riskerar förlora GPS-funktionalitet, använd denna guide: How to Update iPhone 3G / 3GS baseband to 06.15 | jailbreakmatrix.com

Alternativ tre är att köpa en ny och använda just denna 3GS som en iPod. Då uppdaterar du den till 4.2.1 och jailbreakar med GreenPois0n eller så återställer du den till 4.1 med hjälp av dina SHSH blobs i Cydia via denna guide: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3GS Using a Cydia Saved SHSH [Windows] (Comments)

Hur applicerar jag iPad baseband 06.15.00 på telefonen? Jag kör windows.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-24 15:48
Ursprungligen av Davoood:

Hur applicerar jag iPad baseband 06.15.00 på telefonen? Jag kör windows.

iClarified - iPhone - How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.2.1]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 16:31

Davood, nu får du ta och läsa det vi skriver och inte stressa dig igenom detta. jag länkade till en 06.15.00 guide

Sorry men den första som postades var för Mac. Jag har nu lyckats jailbreaka och låsa upp iphonen och den fungerar nu som den ska. Uppgraderade till iPad Baseband.

1
Bevaka tråden