Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 lanseras 2 mars!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-23 17:29
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-23 17:37

Njaaaa, lanseras är 2 mars är ju inte garanterat än.

Lanseras och presenteras är två vitt skilda tingest!

Ursprungligen av ;:

Äntligen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-23 18:07
Ursprungligen av ;:

PeeMan: jag förstår vad du syftar på men håller inte med.
SAOL:
presentera - föreställa ngn för ngn, uppvisa, framlägga
lansera - föra fram, införa i marknaden

Titta på t.ex. bilsalongerna. Där lanseras nya bilmodeller men du kan inte köpa dem heller.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2011-02-23 19:06
Ursprungligen av xtrem:

PeeMan: jag förstår vad du syftar på men håller inte med.
SAOL:
presentera - föreställa ngn för ngn, uppvisa, framlägga
lansera - föra fram, införa i marknaden

Titta på t.ex. bilsalongerna. Där lanseras nya bilmodeller men du kan inte köpa dem heller.

Jag tror JesperA och PeeMaN menar släppet i butiker (online eller ej) när de pratade om lansering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 10:35
Ursprungligen av JND:

Jag tror JesperA och PeeMaN menar släppet i butiker (online eller ej) när de pratade om lansering.

Det förstod jag också, men jag håller inte med om att lansera betyder "färdig att köpa i butik".

  • Oregistrerad
  • 2011-02-23 22:31

2011 The year of Liquid Metal?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 13:41
Ursprungligen av ;:

Yerba Buena Center for the Arts får nya kläder inför iPad 2

Apple dressing up Yerba Buena Center for iPad 2 event | 9 to 5 Mac Apple dressing up Yerba Buena Center for iPad 2 event | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-24 18:22
Ursprungligen av ;:

Det var en väldigt ful inbjudan iaf...

Tänk på hur mycket som presenterades idag:
- Nya MacBook Pro
- Framtidens kontakt - Thunderbolt
- FaceTime släpptes skarpt
- Mac OS X Lion släpptes i beta för utvecklare.

Inget av detta (och ja, jag har läst Grubers text), kvalade in för pressträffen nästa vecka.

Ursprungligen av Adrian B:

Tänk på hur mycket som presenterades idag:
- Nya MacBook Pro
- Framtidens kontakt - Thunderbolt
- FaceTime släpptes skarpt
- Mac OS X Lion släpptes i beta för utvecklare.

Inget av detta (och ja, jag har läst Grubers text), kvalade in för pressträffen nästa vecka.

Tycker du verkligen själv att något av det borde kvalat in till en pressträff då?

En presentation av ny Macbook kräver ju nästan att det är något _riktigt_ nytt i designen eller specen. Det enda som egentligen är "nytt" är ju snabbare processorer och grafik-kort. (med nytt tänker jag exempelvis på unibody, multi-gestures osv.)

Thunderbolt är förvisso en ny kontakt, men det finns väl rätt få enheter som stöder det?

Facetime har ju redan visats på en keynote, iofs beta men ändå.

Lion har också visats i en keynote, att det släpps för beta-test är väl knappast något att höja ögonbrynen för?

Ursprungligen av PeeMaN:

Tycker du verkligen själv att något av det borde kvalat in till en pressträff då?

Thunderbolt är riktigt stort i sig, jag tror det kommer att få stort genomslag på några år. Att det inte finns produkter ute nu gör mindre, en dator köper man ju för att ha i flera år. Men visst, inte en pressträff bara för det. Och i övrigt var det ju inte så mycket nytt i MBP, förutom Quad Core för första gången i en bärbar Mac och så ganska trevlig grafik i de större burkarna.

Lion är också rätt stort. Att det släpps för beta är inte den stora nyheten, utan det är att vi nu får tillgång till massor av ny info om systemet. Både i form av fakta och rapporter från faktiskt användande. Redan nu finns det artiklar som den här ute och vi lär se mycket av detta de närmaste dagarna. Den tidiga förhandsinfon om Lion var ju ytterst knapphändig.

Men nej, jag tror inte det hade varit värt en egen pressträff. Och Apple gillar fokus på ett område, så ett släpp av Lion eller Thunderbolt på ett iOS-event (som vi får anta att 2 mars är) vore inte troligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-25 00:07

Hade den tidigare Macbook Pro en Quad Core i7 processor? Jag tror den gamla hade endast dual core i7 med 2.8GHz som tillval. Så jag tycker det är en större uppdatering. Lion preview hade också passat bra i en event som en liten försmak. Så jag håller med att allt tillsammans hade nog passat bra i en Macbook Pro update event. Men nu vill Apple rikta hela uppmärksamheten på iPad. Verkar bli något stort som kommer att göra många besvikna. (Ingen USB port t ex).

//Rob

När känns det realistiskt med ett släpp i Sverige tror ni?

Ursprungligen av zkirtap:

När känns det realistiskt med ett släpp i Sverige tror ni?

i sommar någon gång kanske.

Ursprungligen av zkirtap:

När känns det realistiskt med ett släpp i Sverige tror ni?

Samtidigt som den släpps på andra marknader.

  • Medlem
  • 2011-02-25 18:20

Och glöm nu inte Grubers funderingar om en 3:a i september...

Jag tänkte inte på datumet förrän jag såg det påpekat. Det är tydligen dagen innan Xoom kommer ut i butikerna. Ganska smutt placerat:)

1
Bevaka tråden