Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem: Kabelmodem & MacosX10.1

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-11-14 02:32

Efter att jag installerad OS 10.1, min ibook kan inte skapa kontakt med internet. Jag använder kabelmodem (chello).

Vet nån var är det för problem och hur ska man fixa problemet. Jag vore tacksam att få hjälp.

Mvh/ HAFA

Jag hade precis samma problem igår kväll (har precis tvingats byta från Bredbandsbolaget till Chello). OS 9 funkade fint, men OS X 10.1 lyckades inte få nåt IP-nummer från kabelmodemet.

Efter att ha uppgraderat till 10.1.1 (som jag hade laddat ned men ej installerat) så funkade förbindelsen igen.

Det har ju varit en del problem med DHCP i 10.1 och 9.2.1. Förhoppningsvis är de fixade nu. En uppdatering till 9.2.2 är på gång och den innehåller bland annat buggfixar just för DHCP.

Jag hade problem med 9.2.1 och Bredbandsbolaget. Jag fick en IP men kom inte ut. Det visade sig att den senare versionen av Open transport (2.7) inte fungerade i miljön. Tog tillbaka Open Transport från 9.1 och allt var ok.

/benny

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-14 22:20

Det finns en lösning för 10.1 och upc - sök på 99mac efter dhcp eller chello...

1
Bevaka tråden