Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Kalender via Microsoft Exchange - iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-02-27 17:49

Jag har ställt in min iPhone 4 via Exchange för Google Kalender men jag har flera kalendrar hos Google på samma konto men min iPhone 4 synkar bara hem en kalender till iPhone 4 & iCal på datorn, Hur gör jag för att få hem alla kalenderar via Microsoft Exchange från Google på iPhone samt iCal, Står man ska in på Google i Safari på iPhone men då står det ju istället att enheten inte stödjs?

Set Up Your Apple Device for Google Sync : Google Sync - Google Mobile Help

Gå till m.google.com/sync och ändra språk längst ned till engelska (US)

• Medlem
  • Västerås
  • 2011-02-27 19:09
Ursprungligen av wontolla:

Gå till m.google.com/sync och ändra språk längst ned till engelska (US)

Tack som F*N, Men pundat Google inte fixat till detta på Svenska!

• Oregistrerad
  • 2011-02-27 19:17

Varför kör du inte Exchange direkt i din telefon, varför i ** låta data passera Google?

• Medlem
  • Västerås
  • 2011-02-27 19:18
Ursprungligen av studiox:

Varför kör du inte Exchange direkt i din telefon, varför i ** låta data passera Google?

Alltså Google Kalender änvänder Microsoft Exchange-stödet för att automatiskt uppdatera Google Kalender på din iPhone

• Oregistrerad
  • 2011-02-27 19:21
Ursprungligen av B843186:

Alltså Google Kalender änvänder Microsoft Exchange-stödet för att automatiskt uppdatera Google Kalender på din iPhone

Dom använder väl CalDav eller WebDav? Microsofts protokoll lär ju ALDRIG google använda då Microsoft aldrig skulle tillåta dom.

Ursprungligen av studiox:

Dom använder väl CalDav eller WebDav? Microsofts protokoll lär ju ALDRIG google använda då Microsoft aldrig skulle tillåta dom.

Där har du fel, nu är det ju faktiskt så att Google använder Microsoft Exchange ActiveSync för synkroniseringar.

Google Sync for your phone

• Medlem
  • Västerås
  • 2011-02-27 19:27

Någon som fattar bara hur man får fram resten av sina kalendrar i iCal då den använder CalDAV & iPhone Microsoft Exchange ActiveSync?

1
Bevaka tråden