Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klona OS till ny maskin?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Snabb fråga, det var så länge sen nu. Har 1: version av MacPro(10.6.6) och
får idag 6 core MacPro. Kan jag clona över systemet till nya dator? Eller är det
migration som gäller? Vill helst bara dunka över sddn med det gamla systemet i den nya datorn !
Så är man igång fort. Vad tror ni ?

Tack på förhand!

Ursprungligen av Svante:

Hej

Snabb fråga, det var så länge sen nu. Har 1: version av MacPro(10.6.6) och
får idag 6 core MacPro. Kan jag clona över systemet till nya dator? Eller är det
migration som gäller? Vill helst bara dunka över sddn med det gamla systemet i den nya datorn !
Så är man igång fort. Vad tror ni ?

Tack på förhand!

Borde inte vara några problem att slänga in din SSD i den nya datorn, du har ju 10.6.6 så alla systemfiler som krävs för att köra den nya datorn finns ju. Däremot är det alltid skönt med ett nytt "fräsht" system på den nya datorn, så jag hade nog föreslagit Migration om jag ska vara ärlig.

• Oregistrerad
  • 2011-03-02 11:02

Du kan ju bara flytta disken rakt över och köra. Du kommer inte ha 64-bitars kernel som default (tror jag inte) fast det kan du ändra om du vill.

Eller så kör du bara migration assistant, den flyttar över allt förutom själva systemet.

Att migrera mellan två MP skall nog fungera utmärkt.

Däremot som jag gjorde - att migrera en iBook G4 (PPC) till en iMac i3 (Intel) var ett gigantiskt misstag som f-ade upp maskinen totalt och bortom all räddning. Bara att blåsa och installera om systemet... Visserligen skall Flyttassistenten deaktivera och hoppa över icke-kompatibla program, men funktionen är uppenbarligen inte att lita på.

1
Bevaka tråden