Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.3 Feedbacktråd - testa "gilla" funktionen!

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Var det på TV? Var kan jag hitta den?

Nja, jag hämtade hem den...

Det verkar vara några som är intresserade så kanske kan fixa något. Återkommer.

För att hålla det på ämnet så nämns "Like" av killen som uppfann funktionen och under vilka omständigheter.

Facebooks Hackathon!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-18 11:30

Jag skulle vilja trycka på gilla för gilla funktionen. Det finns några gånger då jag tänkt att jag måste svara på något bara för att visa att jag uppskattar att tråden skapades eller kommentaren i fråga. Nu behöver jag inte skriva sådana "nonsens-inlägg" utan kan bara trycka på gilla och så vet personen i fråga att jag uppskattar kommentaren.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-29 12:02

Det här rör inte gilla-functionen utan är feedback på en annan del av uppdateringen. Sedan 99mac uppdaterats så har jag slutat få mail på konversationer där jag är delaktig. Vad jag kan se har jag kryssat i alla olika "få mail"-inställningar. Är detta en bugg, har jag gjort fel eller ska det vara så här?

Märkte precis att om man går in och ändrar i ett gillat inlägg så försvinner alla "gillningar".

Tycker det är rätt då den som gillade originalet kanske inte gillar den nya versionen, men visste inte att så var fallet.

Ursprungligen av LCR:

Märkte precis att om man går in och ändrar i ett gillat inlägg så försvinner alla "gillningar".

Nope! Det är bara ett tillfälligt fenomen när du sparar redigeringen.

Gå in och titta i tråden igen, eller tryck "Reload" på sidan, så syns gillningarna igen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nope! Det är bara ett tillfälligt fenomen när du sparar redigeringen.

Gå in och titta i tråden igen, eller tryck "Reload" på sidan, så syns gillningarna igen.

Ah...

Hm, då ska jag in och ändra alla mina gillade inlägg...

Fast egentligen borde det kanske vara så att antalet "gillningar" försvinner om man redigerar sitt inlägg. Anledningen till att det borde vara så är att det är ju faktiskt ursprungstexten som någon har uppskattat - det behöver inte betyda att man tycker samma sak efter en ändring.

... detta är egentligen orelevant eftersom det endast är praktiskt i extrema fall av ändringar, men det kanske är värt att ha i åtanke.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

... detta är egentligen orelevant eftersom det endast är praktiskt i extrema fall av ändringar...

Precis. Det vore ju synd om gillningarna försvann bara för att man går in och rättar en felstavning t.ex.

Om någon skulle total-ändra ett inlägg man har gillat, så att man nu inte längre vill gilla inlägget, så får man väl rapportera inlägget.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om någon skulle total-ändra ett inlägg man har gillat, så att man nu inte längre vill gilla inlägget, så får man väl rapportera inlägget.

Eller, enklare, trycka på "Gilla inte".

Ursprungligen av Capeman:

Eller, enklare, trycka på "Gilla inte".

Jo, det är enklare, men jag tänkte ett steg längre... Jag tänkte att om någon total-ändrar inlägget så mycket så att man inte längre vill gilla det, så är inlägget förmodligen så illa så att det borde kanske rapporteras.

Senast redigerat 2011-05-27 15:01
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Precis. Det vore ju synd om gillningarna försvann bara för att man går in och rättar en felstavning t.ex.

Om någon skulle total-ändra ett inlägg man har gillat, så att man nu inte längre vill gilla inlägget, så får man väl rapportera inlägget.

Eller klicka "Gilla inte", så slipper moderatorerna jobba ihjäl sig.

Ursprungligen av Capeman:

Eller, enklare, trycka på "Gilla inte".

Ursprungligen av keptang:

Eller klicka "Gilla inte", så slipper moderatorerna jobba ihjäl sig.

Jag vet! Klicka "Gilla inte"...

Ursprungligen av LCR:

Jag vet! Klicka "Gilla inte"...

Det gillar jag..

Capeman var för snabb! grr.

Bevaka tråden