Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro + HDMI + TV = lagg

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Tänkte kolla om det är någon som har fått samma problem som jag. Jag har en 15" MacBook Pro HI-RES (näst senaste modellen) som jag har kört otaliga filmer via en MiniDisplayPort -> HDMI-adapter utan några som helst problem. Men nu helt plötsligt har TV:n / datorn / adaptern eller sladden börjat lagga. Dvs det blir svart skärm på TV:n och och vilken upplsöning man kör i syns i 2 sek. Sen kommer bilden tillbaka. Har felsökt så pass mycket att jag vet att det inte är TV:n eller sladden det är fel på. Men det verkar inte vara ngt glapp eller liknande i adaptern heller. Extremt skumt. När det laggar händer sker ingen upplösningsförändring på datorns skärm eller liknande…

Problem solved! Och då är det snarare ett tips eller kanske till och med en varning till alla som har SONYs TV-apparater: ha inte Bravia Sync påslaget på TV:n när ni använder er av ovanstående konfiguration. Stäng av denna funktion, använd er av två fjärrkontroller istället. Good luck!

1
Bevaka tråden