Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 med 3kontant

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-07 19:47

Har läst lite överallt att om man köper en iPhone 4 med 3Kontant (hos 3) så kan man låsa upp den direkt. För att vara säker så ringde jag 3's kundtjänst och killen sa att de var låsta till 3 i 12 mån.

Någon som har någon erfarenhet av det som kan bekräfta eller dementera?

Du har ju fått svaret från 3 redan? De om några måste ju veta.
Om du prompt vill köpa en icke-operatörslåst telefon så finns det butiker som har det med. Exempelvis Dustin: Iphone - iPhone - Mobiltelefoni - Telefoner & Navigation

Du kan också importera en från Belgien eller ett annat land i EU som säljer utan operatörslåsning.

Blev oxå nyfiken på det.
Ställde frågan till deras FB-kundtjänst.

De låser upp kontant-köpta iphone 4, man måste dock ha med sig kvitto till butiken och betala 300(tror jag det var) för upplåsningen!

Bra va?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-07 21:13

mattewik, tack för svaret. Jättebra

Ursprungligen av hayabusa:

Har läst lite överallt att om man köper en iPhone 4 med 3Kontant (hos 3) så kan man låsa upp den direkt. För att vara säker så ringde jag 3's kundtjänst och killen sa att de var låsta till 3 i 12 mån.

Någon som har någon erfarenhet av det som kan bekräfta eller dementera?

Detta har diskuterats otaliga gånger på forumet. Finns hur många trådar som helst om det.
En del har lyckats låsa upp omgående med 3 - andra inte. Klart är att går man in i butiken, så är chansen större i alla fall. Men osäkerheten är stor.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-08 11:56

Jag ringde idag igen för att försöka få bekräftat. Första killen jag pratade med sa direkt "Det är 2 år!". När jag ifrågasatte det så blev han direkt osäker och sa att han skulle koppla mig till en person som garanterat visste. Hon sa utan tvekan att om man köper med 3Kontant kan man låsa upp den direkt om man vill.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-08 16:53

Och nu har jag svaret, jag har nyss varit och köpt en iPhone hos 3 och köpte direkt en upplåsningskod. Dock kommer den att skickas hem till mig så det dröjer någon dag innan upplåsningen går att göra.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-08 18:50
Ursprungligen av hayabusa:

Och nu har jag svaret, jag har nyss varit och köpt en iPhone hos 3 och köpte direkt en upplåsningskod. Dock kommer den att skickas hem till mig så det dröjer någon dag innan upplåsningen går att göra.

Dom skickar ingen kod hem till dig. Dom meddelar Apple att att telefonen ska låsas upp och sen blir telefonen upplåst när du synkar med iTunes nån gång framöver.

Ursprungligen av hayabusa:

Och nu har jag svaret, jag har nyss varit och köpt en iPhone hos 3 och köpte direkt en upplåsningskod. Dock kommer den att skickas hem till mig så det dröjer någon dag innan upplåsningen går att göra.

Grattis - du hade tur och fick tag på rätt person.

Ursprungligen av hayabusa:

Och nu har jag svaret, jag har nyss varit och köpt en iPhone hos 3 och köpte direkt en upplåsningskod. Dock kommer den att skickas hem till mig så det dröjer någon dag innan upplåsningen går att göra.

Ursäkta? Apple har inga upplåsningskoder. Tre beställer en upplåsning i sina system (Telia har något motsvarande som heter Access), och sedan blir din telefon upplåst genom att du synkar den i iTunes. Det kan ta ett par minuter, ett par timmar eller ett par dagar. Ibland får du meddelande om det i iTunes och ibland får du det inte. Det är lite som att hoppas på vinst på Lotto - med den enda skillnaden att du alltid är garanterat vinst trots att det kan ta lite längre tid än för oss andra.

Egentligen ganska märkligt men positivt, att Tre som fullständigt bombarderar i stort sett alla sina telefoner med världens slöaste tre-programvara, ändå är generösa med att låsa upp kontantköpta telefoner direkt... O:-)

1
Bevaka tråden