Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till 4.2.1 nu när 4.3 är släppt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en 3GS och har efter många om och men insett att jag måste uppgradera min gamla väl fungerande 3.1.2 för att få senaste versionen av Remoteless (Remoteless | Turn your iPhone into a remote control for Spotify) att fungera.

Har skjutit det framför mig ett par veckor och givetvis slutar det med att Apple kastar ur sig 4.3 innan jag hinner fram.

Hur gör jag för att installera 4.2.1 på min telefon? Jag provade att följa tutorial på iClarified men hittade bara en som funkade för iPhone 4.

Förslag?

/Jonas

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-10 17:28
Ursprungligen av jonas.pavletic:

Hej,

Har en 3GS och har efter många om och men insett att jag måste uppgradera min gamla väl fungerande 3.1.2 för att få senaste versionen av Remoteless (Remoteless | Turn your iPhone into a remote control for Spotify) att fungera.

Har skjutit det framför mig ett par veckor och givetvis slutar det med att Apple kastar ur sig 4.3 innan jag hinner fram.

Hur gör jag för att installera 4.2.1 på min telefon? Jag provade att följa tutorial på iClarified men hittade bara en som funkade för iPhone 4.

Förslag?

/Jonas

Tror det är lite svårt nu när Apple inte signerar 4.2.1 längre utan endast 4.3. Varför uppdaterar du inte till 4.3?

Du kan ju alltid prova med PwnageTool. Med den kan du själv välja vilket firmware du vill använda.

//Rob

Finns ingen anledning att inte installera 4.3, om du nu inte måste jailbreaka?

Du kan fortfarande mig spara dina SHSH för 4.2.1, så tanka ner TinyUmbrella och spara din SHSH innan Apple slutar signerna 4.2.1.

När du gjort det hör av dig till mig via PM så hjälper jag dig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 21:09

Behöver du inte låsa upp telefonen så skynda dig att dra med 4.2.1 för 3GS här: iPod, iPhone and iPad Firmware Download

Håll ned Shift eller Options samtidigt dom du klickar på Återställ i iTunes, peka sedan på filen du nyss drog ned

Du har ett par timmar på dig innan Aplle stänger möjligheten att lägga in 4.2.1 på en icke JBad lur

Tackar för alla tips!

Har till slut fått ordning på det hela, problemet med att min återställning kraschade var att jag körde en för gammal version av iTunes. Har medvetet låtit bli att uppgradera för att inte ställa till något för min tidigare JB, men när jag nu hamnade i återställningsläge som hängde sig var det bara att krypa till korset och uppgradera. Verkar som att det fixade biffen

Ska hur som helst ta och provåka lite i standardläge och se om jag saknar Cydia-apparna tillräckligt mycket för att det ska vara värt krånglet med att inte alltid bara skjuta på senaste iOS när den släpps...

@FreddeB:
För framtida referenser, om nu Apple hade hunnit stänga av signeringen. Hur skulle jag ha fixat återställningen på min redan JB:ade lur?

MVH

/Jonas

1
Bevaka tråden