Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test-personer till iPad-studie på KTH

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-10 21:59

Hej! Vi är två student på KTH som ska genomföra en undersökning om iPad-användning. Vi söker nu personer som kan ställa upp på att under några dagar dokumentera när och hur de använder sin iPad. För mer information maila [email protected]. Detta är en del av vår kandidatuppsats och det uppskattas väldigt mycket om några är villiga att bidra till denna! Tack på förhand!

Donna & Susanna
Hanafi@kth.se

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 09:15

Ni har mail

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-27 18:48

Användarstudie om iPad

Hej! Vi är två civilingenjörsstudenter som genomför en användarstudie om hur iPad används. Vi är otroligt tacksamma om du som har en iPad eller iPad 2 kan fylla i denna enkät!

Tack på förhand!

Donna & Susanna

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-27 22:27

Hej. Jag har svarat nu. Ganska bra frågor. Hoppas ni presenterar resultatet här också så vi kan få ta del av ert arbete.

Hej, det är rätt vanligt att folk ramlar in här och vill ha undersökningar gjorda. - inget fel i det.

Men, det är roligt om ni presenterar en länk till resultatet när ni är klara.
Klargör även så mycket ni kan runt studien, så slipper ni frågor och att folk tycker ni är dryga och då struntar i er undersökning.

kramas i trafiken!

Håller med tidigare skribent.. Hoppas vi får ta del av resultatet

Done!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-28 12:18

Done!

Done!

Done!

Håller med ovanstående - vill gärna se resultatet av undersökningen också.

Ifyllt och skickat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-28 14:44

skickat

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-28 16:58

Done!

Ser gärna resultatet av undersökningen.

Klart!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-29 08:37

Vissa saker kan jag inte svara på, t ex tiden på dygnet när jag använder den mest. Och jag tittar inte på bilder... så det sket sej.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-18 14:47

KTH | Här är Sveriges största iPad-undersökning

Skulle vara kul att läsa vad kandidatuppsatsen består av mer än statistik...

• Medlem
  • Täby
  • 2011-04-18 14:50

Slog ihop två trådar då det är onödigt att skapa två trådar om samma sak även om den ena handlar om en mer utökad studie.
/Mod

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-04-18 14:59

Hej Allihopa! Kandidatuppsatsen kommer att finnas tillgänglig för allmänheten i slutet på maj! Så fort den gör det länkar jag så att ni kan gå in och läsa den!

Ett enormt tack till alla som deltagit!

Donna & Susanna

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-11 21:04

Jag tar mig friheten att lägga upp en länk till rapporten: (som inte går att hitta på DISA, Libris etc konstigt nog)

http://www.csc.kth.se/utbildning/kandidatexjobb/medieteknik/2011/rapport/berggren_susanna_OCH_hanafi_donna_K11014.pdf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 20:55
Ursprungligen av reboot81:

Jag tar mig friheten att lägga upp en länk till rapporten: (som inte går att hitta på DISA, Libris etc konstigt nog)

http://www.csc.kth.se/utbildning/kandidatexjobb/medieteknik/2011/rapport/berggren_susanna_OCH_hanafi_donna_K11014.pdf

"datan inte med all säkerhet är representativ för iPad-användarna i Sverige."

Avd underdrifter...

vad har det gjort med diagrammen? En del är koniska....
Inte för att jag förväntar mig något svar men ändå:)
/m

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-18 16:55
Ursprungligen av martinator:

vad har det gjort med diagrammen? En del är koniska....
Inte för att jag förväntar mig något svar men ändå:)
/m

Koniska? Vilket? En del 'flyter' lite väl fritt runt sina axlar, konstiga skulle jag kalla dem.

1
Bevaka tråden