Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre 3G-mottagning med 4.3?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-11 13:22

Jag får i genomsnitt 1-2 staplar extra efter uppdateringen till 4.3.

Där det är riktigt dåligt är det fortfarande en stapel, men där jag tidigare haft 1 max två har jag väldigt ofta tre staplar. Det är i min lägenhet. Någon som känner igen detta?

3GS

Jag känner inte igen det och har väl inte heller sett något om det på nätet. Det är trots allt så att mottagning kan bero på så många saker, det kan vara din operatör som har bytt utrustning eller annat.

Jag har tyvärr fått motsatsen sen uppdatering, att den helt tappar nät stundtals, mycket märkligt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 10:41
Ursprungligen av Marcus_R:

Jag har tyvärr fått motsatsen sen uppdatering, att den helt tappar nät stundtals, mycket märkligt.

Samma här

Ursprungligen av Marcus_R:

Samma här, riktigt oroande faktiskt, för när fästmannens 3GS som inte är uppdaterad har 2-3 staplar när jag har "ingen mottagning".

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-21 02:15

Ingen skillnad för mig, tror det är dags för er att återställa era telefoner.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 00:38

Jag vet inte vad 4.3 gjorde med min iPhone 4, men något som aldrig hänt tidigare är att täckningen försvinner totalt, kommer, går, kommer, går, mitt i citykärnan. Jävla telenor.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2011-03-30 16:33

4.3.1 ställde till det för min iPhone 4. Förr hade jag 1-2 staplar med 3G på kontoret. Efter uppdateringen pendlar den emellan gsm och 3g hela tiden, vilket gör att det aldrig går att ringa mig. Folk hamnar hela tiden hos mobilsvar.

Jag har också upplevt mycket sämre mottagning efter 4.3. Där jag sitter och jobbar hade jag aldrig problem med täckningen, nu med 4.3 och 4.3.1 tappas det samtal och blir störningar (GSM-brum).

• Medlem
  • Jämtland
  • 2011-03-31 11:39

Kan bara instämma att jag också upplever sämre täckning efter uppdatering till iOS 4.3.1 på min 3GS (med Telenor Norge). På jobbet kunde jag tidigare iaf ha full Edge-täckning men efter uppdateringen har jag allt som oftast ingen täckning alls. Den hoppar upp och ner konstant, och kopplar ner sig vilket den aldrig gjort förr.

Har testat att starta om och även säker omstart.

Vad gäller 3G-täckning så har jag märkt skillnaden att övergången mellan 3G och Edge blivit ostabil och långt ifrån smooth. Ibland blir man helt onåbar under kortare perioder. Jobbigt när man rör sig i områden med varierande förhållanden.

Det här måste Apple fixa.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-31 11:49

Efter att ha läst allt detta så tror jag att jag väntar med att uppdatera...

Marcus_R, Zinned m.fl:

Det är tyvärr en bugg som kom i och med iOS 4.3 och inte löstes av 4.3.1. Tas bl a upp här:

Apple - Support - Discussions - iOS 4.3 has cut my 3G Internet ...

Återställning hjälper tyvärr inte. Gäller även helt nya iPads/iPhones. Själv har jag det på både iPad och iPhone. Dock inte på min gamla iPhone eftersom det är en 3G och inte fick uppdatera till 4.3…

• Avstängd
  • 2011-04-06 03:19

Upptäckte plötsligt inatt på jobbet att 3G nätet och Edge nätet bara droppa ut så fort jag skulle göra något internetrelaterat, både på iPhonen och iPaden, fatta ingenting.
Upptäckte bara av en slump att båda var uppkopplade på det interna WiFi nätet utan internet möjligheter... Stängde av WiFI och allt funka som vanligt.
Visst ska väl WiFi prioteras före 3G, men om den märker att man inte har koplling mot i-net borde det väl switchas till telenätet ???
Så ni andra med problem, kan det tänkas atg ni blir kopplade på samma sätt där ni är??? Bara en tanke!

Nej, tyvärr, felet finns där även om man kopplar bort wifi.

1
Bevaka tråden