Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att surfa längre med 3Gn?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPad 3G som jag använder med ett simkort från 3. Detta simkort har jag fått av min polare som fick det när han köpte sin iphone 4, det är ett surf-abonnemang med ett visst antal fria GB på. Han betalar dubbla abonnemang så det är aktivt. Ja, det kan tyckas dumt att ha två abonnemang varav ett man inte använder. Men nu är det så.

Nu till problemet. Det fungerade alldeles utmärkt ett tag, tills det kom upp något meddelande i stil med uppdatera operatörs-inställningarna. Kommer inte ihåg exakt vad det stod men jag tryckte på uppdatera och sen dess har det inte fungerat. Får upp meddelandet: " Kunde inte aktivera mobilt datanätverk".

Har provat att återställa nätverksinställningarna utan framgång. Har ni några tips på vad som kan vara galet eller ska polaren ringa till 3 och kolla så att det verkligen är igång. Det som dock är konstigt är att jag har surfat med iPaden med wifin avstängd.

Kan tillägga att den visar full mottagning och loggan 3 samt 3G står i status-raden.

Ändra till tre APN manuellt så borde de funka?

Vad menar du med APN ?

settings - mobildata !

googla APN 3 för att få fram vilken APN du ska använda

Har kollat igenom lite grann på Google och Apn verkar stämma.

Jag har också problem med iPad 1:an, helt plötsligt funkar inte 3G uppkopplingen alls. Det står att Safari kan inte öppna sidan eftersom det inte är anslutet till internet. Har haft 4.3 men la precis in 4.3.1 men det verkar inte hjälpa..

• Medlem
  • Hedemora
  • 2011-04-07 08:38
Ursprungligen av westerlu77:

Jag har också problem med iPad 1:an, helt plötsligt funkar inte 3G uppkopplingen alls. Det står att Safari kan inte öppna sidan eftersom det inte är anslutet till internet. Har haft 4.3 men la precis in 4.3.1 men det verkar inte hjälpa..

Lika illa är det här!

Återställ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-07 09:30

Jag har också fått detta meddelande flera gånger på iPad efter uppdateringen. Oftast när jag ligger i EDGE....

Nu finns det, tror jag, tre olika trådar där folk tar upp detta…

Det är en bugg som kom med iOS 4.3, och som inte löstes med 4.3.1. Verkar vara ett timeout-problem som Apple verkligen måste fixa snarast, iPad-ägare världen över är djupt frustrerade just nu.

En Apple Support-forumtråd om saken, där folk nu börjar bli väldigt frustrerade över att Apple inte reagerar:

Apple - Support - Discussions - iOS 4.3 has cut my 3G Internet ...

En ljusning i mörkret är iaf att forumsignaturen Zappee har slutat lägga in förnumstiga "garantier" i dessa trådar om att en hard reset utan backup "löser problemet"!

Har samma problem med min iPad1 men med telia. Varje gång jag har råkat ut för det har jag fått gå in i Inställningar->Mobildata->APN-inställningar och lägga in ett tecken på Användarnamn och Lösenord för att nästa gång det händer ta bort dessa tecken så fungerar det igen. Ändrar aldrig APN utan i mitt fall får det stå online.telia.se utan det är bara på Användarnamn och Lösenord jag får hålla på och ändra!?

Nilsanders, jag kör samma metod. Numera har jag fått sån rutin på det att när jag ser att 3G-mottagningen omotiverat gått ner till en stapel, eller till Edge, går jag in och gör APN-fixen innan jag ens hinner få första "timeout"-dialogrutan… Man får göra det var tionde minut. Som att sitta på kontoret på kvällen när larmet gå på, springa och knappa in larmkod några gånger i timmen…

Man överlever, men givetvis är detta helt åt helvete uselt av Apple.

1
Bevaka tråden