Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anandtech testar iPad2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Anandtech håller på med ett djupare test av iPad2 men har släppt en liten "preview" på testet.

Ipad2 verkar få beröm på många punkter utom kamera-biten. Den verkar ge Motorola Xoom bra "motstånd" på flera punkter.

Intressanta tester att läsa, och de är på flera sidor så missa inte att klicka er vidare.

Apple iPad 2 Preview - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Apple iPad 2 GPU Performance Explored: PowerVR SGX543MP2 Benchmarked - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Dr Tinnitus

Motorola Xoom tror jag kommer bli en flopp oavsett specifikationer. Nu blir man sugen på iPad 2!

Ursprungligen av Björnström:

Motorola Xoom tror jag kommer bli en flopp oavsett specifikationer. Nu blir man sugen på iPad 2!

Vad grundar du det på? jag tycker honeycomb verkar sjukt genomtänkt faktiskt!

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Vad grundar du det på? jag tycker honeycomb verkar sjukt genomtänkt faktiskt!

Alltså, den är en jättebra utmanare till förra årets iPad. På rent spec-mässiga meriter klarar den sig utmärkt mot iPad 2 också, men folk verkar ju redan nu vara totalt ointresserade av den och jag har svårt att se hur det skulle vända. Hur stor andel av marknaden vill ha en iPad-utmanare som är dyrare, fulare, fetare, plastigare och inte ens färdig?

Ursprungligen av Samuel K:

Hur stor andel av marknaden vill ha en iPad-utmanare som är dyrare, fulare, fetare, plastigare och inte ens färdig?

Bra fråga!

• Medlem
  • Värnamo
  • 2011-03-13 15:13

Problemet med Honeycomb, i i stort sett samtliga tester jag läst, är att det känns ofärdigt. Flash finns inte än, trots att det är en av de saker som de slår på trumman för. E-postprogrammet hanterar inte IMAP som det ska. Fortfarande många buggar och ofärdiga funktioner.

Sedan må Honeycomb vara mer genomtänkt än iOS på många ställen - men det är inte genomfört. Och efter vad jag kan se så är detta något som är endemiskt för allting som Google producerar numera: släpp massor med funktioner och produkter, se vad som fastnar, utveckla vidare därifrån. Problemet blir dels att det säljs halvfärdiga produkter (som känns halvfärdiga), dels att Google lätt verkar glömma bort att utveckla vidare på det de faktiskt har.

Här tror jag att Apples rötter som ett företag som tillverkar datorsystem ger dem ett rejält försprång, till skillnad från Googles nätcentriska synsätt.

Speciellt batteritiden tror jag är emot xoom. Men jag dissar inte något förän jag provat det själv.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 16:14

Och som med tidigare Android produkter så är det inte säkert att du får nyaste firmware som fixar många problem och buggar. Det är upp till tillverkaren om de vill investera i att uppdatera eller inte. Jag tror inte att xoom kommer att bli någon succé. Och därmed kommer det kanske en updatering till Xoom och sen kommer den handla på teknologi skräphögen.

Det kommer nog dröja minst ett halvår innan Google har uppdaterat Android till 3.1 för att vara riktigt användbart. Men innan många tablets kommer att få den uppdateringen så finns nog iPad 3 ute nästa år i mars.

Jag tror Apple har en nödplan att om Android tablets säljer bättre än väntat så släpper de en iPad uppdatering i september/oktobert.

//Rob

1
Bevaka tråden