Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3 batteritid

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej på er !

är det fler än jag som fick problem med batteritiden på iPhone 4 när
ni uppdaterat till ios 4.3 ? efter 13 timmar så var batterinivån på 50%
och det är bara standby med avslagen Wifi utdelning och avslagen
Bluetooth. Är det nåt mer som är påslaget från början som man ska
slå av som jag missat . . sak det vara såhär måste man ju nergradera
till 4.2 som var snällare mot batteriet . .

/ magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-14 13:05

Provat starta om telefonen? Om inte det hjälper så pröva en återställning. Blir inte det bättre då så pröva en återställning utan backup.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-03-14 13:40

Jag kan inte påstå att jag märkt av någon försämring. Men det finns mängder av parametrar som avgör batteritiden. Pushnotiser och pushmail ska visst dra ström. Applikationer i bakgrunden som t ex Skype kan visst också dra ström och så vidare.

Om systemet försämrat batteritiden nämnvärt så hade det blivit ett himla liv.

Läser lite inlägg på Apples supportforum om folk som tycker att iPad 2 slukar batteriet mycket fortare än iPad 1. Jag personligen tycker att batteriindikatorn sjunker fortare med 4.3 än 4.2.1 både på min iPad och min iPhone 4. Tror att det snarare är iOS som är skillnaden i fallet iPad 1 kontra 2. Fast jag måste säga att jag alltid har haft känslan att indikatorn sjunker fortare de första dagarna efter en iOS-uppgradering. Kanske behöver indikatorn kalibreras efter varje uppdatering?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 16:49
Ursprungligen av pmarriott:

Läser lite inlägg på Apples supportforum om folk som tycker att iPad 2 slukar batteriet mycket fortare än iPad 1. Jag personligen tycker att batteriindikatorn sjunker fortare med 4.3 än 4.2.1 både på min iPad och min iPhone 4. Tror att det snarare är iOS som är skillnaden i fallet iPad 1 kontra 2. Fast jag måste säga att jag alltid har haft känslan att indikatorn sjunker fortare de första dagarna efter en iOS-uppgradering. Kanske behöver indikatorn kalibreras efter varje uppdatering?

Jag har också för mig att det brukar vara så och att det släpper efter någon vecka.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-14 16:55

Som jag skrev i en annan tråd så upplever jag det som mycket bättre batteri i min iPad än tidigare.

1
Bevaka tråden