Hej allihopa. Tänkte inviga min första tråd här på forumet och undrade om någon kunnig kunde hjälpa mig lite. Jag har en Macbook 5.1 aluminium och har i den anslutit två hårddiskar via en usb hub. Dessa har jag innan "problemen" haft i nästan två år utan ett enda problem. Dessa har alltid varit formaterade med FAT32 sedan jag köpte dem. (Glömde formatera dem när jag köpte dem).
Vaknade en dag och en av hårddiskarna var helt tom. 900 GB borta. Gick in i windows xp som jag har via bootcamp och formaterade hårddisken på NTFS och det gick utan bekymmer. I windows xp fungerar den och man kan skapa nya mappar samt kopiera filer fram och tillbaka helt utan problem. När jag startar Mac OS X och ska kopiera en fil eller skapa en mapp i hårddisken går detta icke! Det går alltså inte att skapa en mapp i hårddisken eller kopiera något till hårddisken. När man ska kopiera något till den står det objektet kan inte kopieras efter Elements inte kan ändras.
Whats up with that? Någon som kan förklara detta och gärna posta en lösning. Det vore helt underbart.
Tack på förhand.