Jag har en MacBook Pro som jag tänkt smälla in en "optibay" eller liknande i - DVS en enhet som ersätter min SuperDrive med en till lagringsenhet. Jag tänkte sätta i en SSD där jag vill installera systemet och mina program. För lagring tänkte jag använda min befintliga 500 GB HDD.
Vad som uppstår då är ett litet problem om lagringsutrymme. Jag producerar en hel del musik och har därför många ljudbibliotek som hör till både Logic och mina sequenzers (t.ex Drumkit from Hell, Superior Drummer). Dessa samplingar verkar lägga sig i HD / Bibliotek / Application Support. Med tanke på hur mycket utrymme dessa kräver uppgår min mapp HD / Bibliotek nu i 85 GB. Det är rätt så mycket. Speciellt om man ska installera det på en SSD som är ganska dyr per GB.
Programmappen är också tung. 35 GB.
Så min fråga är:
Vilka mappar måste ligga på samma hårddisk vid installation? Kan jag ha Programmappen på lagringsdisken? Kan jag ha biblioteksmappen på lagringsdisken?
Jag vill av ekonomiska skäl inte i dagsläget gå över 120 GB SSD då man lätt är över 2000 kronor då. Det tillsammans med monteringskit etc blir rätt så dyrt. Så om man kan utnyttja min andra hårddisk så mycket som möjligt till dessa tunga biblioteksmappar etc vore jag glad.