Jag söker en tjänst + webbläsartillägg som ger detta:
1) När jag besöker en sidan kan jag göra en notis på sidan (typ en kom-ihåg-lapp).
2) När någon som jag valt att dela mina notiser med besöker samma sidan dyker notisen upp automatiskt.

Det sistnämnda är viktigt, dvs att det sker automatiskt. Jag ska inte behöva dela ut varje enskild notis, utan allt jag skriver ska delas per automatik till andra. Jag föredrar Safari, så helst skulle det vara som ett tillägg till Safari, men det är inte ett krav. Chrome och Firefox går också bra.

Exempel på användning: Jag och min fru letar ny bil på Blocket. När en intressant bil kommer in kollar jag upp priset mot bilpriser.se för att se om det är ett vettigt pris. Det blir många bilar som bollas fram och tillbaka och det är lätt att glömma vilka som är guldkornen i form av rätt utrustning osv och vilket pris de hade hos bilpriser. Så jag skulle vilja lägga till en liten notis på själva sidan med pris, för- och nackdelar osv och att dessa dyker upp automatiskt hos min fru när hon surfar in på samma annons (och dyker upp för mig också givetvis, när jag går tillbaka till en gammal annons).

Jag har tittat lite snabbt på sajter som mystickies.com, diigo.com, stickr.com och layers.com men ingen av dessa verkar klockren för mina behov. En del delar ut notiser till ens sociala nätverk som Twitter och Facebook men jag vill bara dela till några få utvalda.

Någon annan som kan rekommendera en bättre sajt? Eller är någon av ovanstående fullt tillräcklig?