Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2st iphone4 frågor

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-03-19 12:48

Min ip3g packade ihop igår så jag gjorde en säkerhetskopia som jag sedan lade in i min nya ip4, men hur får jag in programmen från ip3 i ip4? (när ip3 uppdaterades från os 3.1.2 till 3.1.3 så gjordes detta på en dator som numera är stulen pga ett inbrott, ifall detta nu kan ha med saken att göra? För jag hittar ingen meny i iTunes på min nya dator där jag kan välja att lägga in samma program? Eller har jag kanske bara glömt hur man gör? Vill ju inte behöva betala igen för samma program som jag redan har.

Fråga 2: när man ska citera nån på ett forum via ip, så kan det ibland vara mycket text i rutan när man ska citera och markören hamnar inte längst ner alltid, hur gör jag för att scrolla längst ner så jag kan skriva min text efter det citerade?

Du behöver inte betala för samma app 2 ggr så länge du använder samma iTunes-konto, så ladda ner apparna igen bara och synka till nya telefonen.

Ibland buggar det ur i Safari och det går inte att scrolla längst ner i textrutan..

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 14:18
Ursprungligen av Elajtenworld:

Min ip3g packade ihop igår så jag gjorde en säkerhetskopia som jag sedan lade in i min nya ip4, men hur får jag in programmen från ip3 i ip4? (när ip3 uppdaterades från os 3.1.2 till 3.1.3 så gjordes detta på en dator som numera är stulen pga ett inbrott, ifall detta nu kan ha med saken att göra? För jag hittar ingen meny i iTunes på min nya dator där jag kan välja att lägga in samma program? Eller har jag kanske bara glömt hur man gör? Vill ju inte behöva betala igen för samma program som jag redan har.

Fråga 2: när man ska citera nån på ett forum via ip, så kan det ibland vara mycket text i rutan när man ska citera och markören hamnar inte längst ner alltid, hur gör jag för att scrolla längst ner så jag kan skriva min text efter det citerade?

Har du programmen på din iPhone kan du överföra de till datorn om den är auktoriserad.

Ursprungligen av zappee:

Har du programmen på din iPhone kan du överföra de till datorn om den är auktoriserad.

Svårt om man bytt telefon (som inte har apparna som fanns på gamla telefonen), om jag förstår TS rätt.

Oavsett så är det bara att ladda ner från App Store igen utan kostnad.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 14:49
Ursprungligen av keptang:

Svårt om man bytt telefon (som inte har apparna som fanns på gamla telefonen), om jag förstår TS rätt.

Oavsett så är det bara att ladda ner från App Store igen utan kostnad.

Jaha, mycket förkortningar där uppe. Läste bara "Min ip3g packade ihop igår så jag gjorde en säkerhetskopia som jag sedan lade in i min nya ip4"

• Oregistrerad
  • 2011-03-19 15:04

jag kollade nyss på mitt ituneskonto. Där står det att jag köpt TomTom Nordic v1.6 för 569kr. Men när jag söker på appstore så finns den inte längre? Måste jag köpa en helt ny tomtom skandinavien för 469kr nu istället? Eller hur löser jag detta?

jag kollade nyss på mitt ituneskonto. Där står det att jag köpt TomTom Nordic v1.6 för 569kr. Men när jag söker på appstore så finns den inte längre? Måste jag köpa en helt ny tomtom skandinavien för 469kr nu istället? Eller hur löser jag detta?

Det får du nog fråga TomTom om..

• Oregistrerad
  • 2011-03-19 15:20
Ursprungligen av keptang:

Det får du nog fråga TomTom om..

jaha

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-19 16:11

Håll fingret på texten tills du ser "förstoringsglas", dra fingret och markören neråt.

Faktiskt svårare att göra det i den lilla svarsrutan i mobilskinnet här på 99.se än i den fulla versionen, det skrollar väldigt långsamt

• Oregistrerad
  • 2011-03-19 16:14
Ursprungligen av IngoX:

Håll fingret på texten tills du ser "förstoringsglas", dra fingret och markören neråt.

Faktiskt svårare att göra det i den lilla svarsrutan i mobilskinnet här på 99.se än i den fulla versionen, det skrollar väldigt långsamt

Ok. Ska testa det nästa gång.

• Oregistrerad
  • 2011-03-19 17:56

Har löst problemet nu. Man skulle visst ha pengar på kortet för att det skulle godkännas.

1
Bevaka tråden