Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium till dock?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

nybliven Macbook Pro ägare här, har en del frågor, tänkte börja med denna

Hur sjutton får jag Adium att hamna i docken, jag har laddat ner det, jag tror installerat det och fått igång det med mina konton, lagt till det till docken. Dock när jag startar om datorn är det borta och jag måste göra om allt igen, vad göra?

• Medlem
  • 2011-03-19 16:01

Du har nog inte installerat programmet utan kört det från den skivavbild det laddades hem på. Öpnna den, dra Adium.app till programmappen och starta därifrån. Kasta sedan den .dmg du använde tidigare.

Högerklicka på Adium och välj behåll i dock, när den är igång då.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 17:03

Misstänker - precis som Baronen - att du ännu inte installerat programmet korrekt.
Själv har jag dock upplevt en del problem med Adium (dock inte detta) på sistone så det skulle inte förvåna mig om det strulat för andra med..

Jo, nu ligger det där som jag vill, tack för hjälpen Fungerar alla program, att jag måste själv lägga över dem till programmappen?

• Medlem
  • 2011-03-19 17:54
Ursprungligen av Pannkakskungen:

Jo, nu ligger det där som jag vill, tack för hjälpen Fungerar alla program, att jag måste själv lägga över dem till programmappen?

Du behöver inte dra dem till programmappen, men du måste kopiera från skivavbilden till din dator. Skivavbilden räknas inte som en del av datorn. Programmappen är ett bra ställe att ha program på, men du måste inte ha dem just där.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 17:37

Programmet blir inte installerat/kopierat till datorn förrän du har dragit filen till din "dator" (förslagsvis program mappen). Tills dess ligger den bara kvar som en skivavbild i väntan på att bli installerad på korrekt sätt.

När du har gjort detta så kan du - som Baronen nämnde - avsluta skivavbilden och slänga .dmg filen du laddade hem.

Senast redigerat 2011-03-19 22:04
1
Bevaka tråden