Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vaddering för vanlig väska så den kan agera som kameraväska?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt efter billigt vadderingsmaterial som man kan stoppa ner i vanliga väskor och på så vis göra min kameraväska lite mer "street smart". Vill undvika att det står LowePro eller Crumpler osv. och ge en ev. framtida tjuv tips.

Det finns flera exempel på lyckade resultat (se nedan) men då är de ofta händiga personer som sytt själva, jag är därmed på jakt efter billiga lösningar som är prefabricerat. Vet att dealextreme haft detta tidigare, men de blev fort slutsålt och hittar det inte längre.

Tommie Ohlson / Fotoblog » Kameraväska

Har handlat inredningsbitar/delar på Specialplast på Odengatan 82 i Stockholm. Bra att man kunde köpa styckevis och få specialanpassat vid behov. Ser att du finns i Göteborg så det är väl lite långt men du kan ju alltid kolla deras hemsida Special-plast

Ursprungligen av macwitty:

Har handlat inredningsbitar/delar på Specialplast på Odengatan 82 i Stockholm. Bra att man kunde köpa styckevis och få specialanpassat vid behov. Ser att du finns i Göteborg så det är väl lite långt men du kan ju alltid kolla deras hemsida Special-plast

Strålande tips, ska absolut kolla om de har någon smidig lösning!
Tack!

Dock skulle jag vara mer intresserad av de där insatslösningarna med kardborreband, så man kan anpassa sig lite utifrån vilken typ av optik man har med sig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-21 14:30

Jag har tidigare köpt ett fodral i neopren från ebay för att kunna förvara min systemkameran i vanlig väska. Kanske inte riktigt vad du var ute efter? Observera att fodralen finns i olika storlekar. OpTech Neoprene Soft Pouch - DSLR Pro - eBay (item 110102305887 end time Apr-19-11 20:13:14 PDT)

Ett par bitar med isolering (svart neoprenaktigt) som används till att isolera kylrör funkar bra.
ca 20mm tjock, går att skära i.

Snacka med din lokala rörläggare.
Man kan få mycket för en skön attityd och en back öl på en fredag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-15 22:40

En vanlig liggunderlag fungerar utmärkt. Billigt, formbar, lätt att klä in i sydda mellanväggar av passande tyg med kardborreband som man kan flytta för att anpassa efter behov. Enkellt att anpassa vilken väska eller ryggsäck som helst. En kostnad för en egen tillverkad ryggsäck efter just dina behov ligger på 300-400 kr. Slår de flesta ryggsäckar i 2-3 tusenkronors klassen.

1
Bevaka tråden