Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre ergonomiskt tangentbord

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För kanske 5-7 år sedan släppte Apple ett tangentbord som ansågs extra ergonomiskt, lite vridbart om jag inte minns helt fel. Undrar vad det hette och om det fortfarande går att få tag i - kan ju funka ihop med iMate adb-usb... om någon har ett liggande så sälj det till mig för en hundralapp - please! OM någon sedan vet var man kan köpa lösa men färgade tangenter som man kan ha på det tangentbordet så skulle mitt expriment vara fullbordat...

• Oregistrerad
  • 2001-11-19 03:56

Tangentbordet hette: Apple adjustible keyboard. Om jag nu inte minns fel, men det har väl aldrig hänt förut? Minns att morsan hade ett på jobbet, för många år sedan, det kom med en lös nummerisk del iaf, det kom jag ihåg.

• Medlem
  • Malmö
  • 2001-11-19 15:24

Hade ett sånt tagentbord för några år sedan.. Älskade det.. Tyvärr slets det ur efter ett par år och jag slängde det..
VIll ha ett sånt igen!

microsoft usb tangent bord fungerar utmärkt till macar annars, dom har ett som heter "natural ...." testa det.

/johanw

Tack för rådet men jag avstår så länge det är från M$

Varför?

Hårdvaran från MS är faktiskt riktigt trevlig. Deras möss och tangentbord. Fungerar utmärkt med Mac!

Har inte testat MS natural keybord, men deras Internet keybord pro känns inte lika gediget som Apple Pro keybord, tycker jag. "skönare" känsla i Apple Pro keybord

Jag har ett Apple-keyboard!!

Maila mig Olle anders@acumenta.se

Anders

• Medlem
  • 2001-11-21 13:21

kan någon snäll själ lägga in en bild eller länk till bild på detta tangentbord, jag kommer inte ihåg hur det ser ut (om jag nu ens sett det?)

MVH/samuel

Citat:

Skapades ursprungligen av: samul:
kan någon snäll själ lägga in en bild eller länk till bild på detta tangentbord, jag kommer inte ihåg hur det ser ut (om jag nu ens sett det?)

MVH/samuel

här

//Mikael

Om du gräver i gömmorna hos TFE ska det finnas ett sådan någonstans som dom hade till en gammal mac när jag läste där...

---

Förövrigt håller jag med Jon om att Microsoft gör utmärkta hårdvaruprylar. Som jag tidigare skrivit i nån gammal diskussion så är jag väldigt nöjd med deras optiska möss. Är ju lite fånigt att avstå bra prylar bara för att det är MS som gör dessa.

[ 21-11-2001: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Toppen, nu säljer Anders sitt gamla tangentbord till mig. Vad jag nu skulle behöva hitta är en site där det beskrivs hur man får bort färgen i plasten. Har sett exempel på powerbookar som målats om eller där man lyckats få allt transparent. Så om någon minns sig ha sett sådana exempel på webben - skriv en rad med länk om detta. Extra intresant är ifall det finns lösa tangenter att köpa, men då i olika färger. Målet är att detta tangentbord ska komma att se ut som att det är anpassat för Final Cut Pro (ungefär som det tangentbord som MacAlley säljer för FCP).

/// Olle

Måste bara påpeka att MS grejjer inte är några kvalitetsprodukter. Min IntellieyeExplorer mus som jag tyckte var så bra, har förståss pajjat, vänsterknappen har nu längre inte ngt klickljud, fick pilla in en pappersbit under den för att den skulle funka igen. Mjukvaran är dessutom askass, lite då och då så hoppar muspekaren iväg ett par decimeter på skärmen - mycket irriterande. Samt att musen inte alltid vill funka i min usb-hub...! Jaa´ ja.. dags o handla en ny kanske....!

1
Bevaka tråden