Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riksdagen byter till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-31 17:47
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, jag kan ju vara lurad. Det är bara folk på forum som påstått att t.ex. Pentagon kör IMAP. En annan forumkälla sade att när han var på FBI (svensk polis på studiebesök - det är ganska vanligt) för några år sedan så bedyrar han att dom satt och tittade på YouTube (Flash) därinne. Han kan också ljuga. Vi får väl kanske aldrig veta. På internet är alla källor eventuellt en bluff. Alla.

Sedan kär det nog så att det är olika säkerhetsgränser på ett företag. Personen som beställer frukt till repan sitter på ett annat nätverk än personen som sitter med Top Secret-stämpeln i stämpelhållaren.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-31 20:00
Ursprungligen av acke:

Sedan kär det nog så att det är olika säkerhetsgränser på ett företag. Personen som beställer frukt till repan sitter på ett annat nätverk än personen som sitter med Top Secret-stämpeln i stämpelhållaren.

Behöver jag säga WikiLeaks någon? - det förklarar nog en hel del hur säkert "top secret" är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-31 20:30
Ursprungligen av studiox:

Behöver jag säga WikiLeaks någon? - det förklarar nog en hel del hur säkert "top secret" är.

Skillnad på hot inifrån och utifrån. Som jag förstår det så stals wikileaks-dokumenten från någon på insidan och då är det ju enormt svårt att skydda sig.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-31 21:21
Ursprungligen av acke:

Skillnad på hot inifrån och utifrån. Som jag förstår det så stals wikileaks-dokumenten från någon på insidan och då är det ju enormt svårt att skydda sig.

Sorry, jag borde förklarat hur det gick till. Den stackars soldaten som laddade ner alla dokument på en USB sticka jobbade alltså inte för FBI, CIA, Pentagon,NSA etc. Han var en vanlig stackars soldat. Men när NSA bildades, som ett resultat av Patriot Act så alla myndigheter smisk på röven av Bush att man inte delade med sig av information tillräckligt snabbt. Konsekvensen blev att tophemlig information blev tillgänglig för sekreteraren, städaren och kocken. Inte så många interna spärrar där inte

Bevaka tråden