Något har hänt på mitt system. Jag märker det bl. a på hur det beter sig när jag redigerar text.
Förut kunde jag med lätthet infoga en bokstav mitt i ett ord om jag stavat fel. Ett klick, så fick jag det blinkande strecket och kunde rätta felet. Nu har det i stället blivit så att allt som oftast markeras hela ordet och jag kan få försöka 4-5 gånger innan jag lyckas klämma in det blinkande strecket.
Idag försökte jag redigera ett dokument i TextEdit och färglägga vissa ord, för lättare kunna hitta dessa senare. Det var stört omöjligt! Trots att jag endast makerat ett ord ändrades hela dokumentet när jag bytte färg.
Konstigheterna är inte begränsade till textredigering. Om jag kopierar filer mellan två mappar och försöker mig på drag-drop resulterar detta ofta i att systemet markerar fler filer. Och det är samma sak här. Jag kan få försöka 4-5 gånger innan jag lyckas göra en vanlig enkel drag-drop. Det känns lite som att behöva lära sig gå igen..det ska man ju inte behöva....
I alla fall...jag har ingen aning om vad felet kan vara, men sammanfattningsvis verkar systemet "sikta dåligt". Det drar med sig saker runt omkring som jag inte klickat på. I alla fall, jag har döpt det till "utbredningssjukan".
Känner någon igen detta?