Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MyWI igång + ansluta till annat WIFI

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Min fråga är om det går att ansluta till ett annat WIFI nät på iPhone 3GS samtidigt som man har igång MyWI. Jag vill nämligen ha en systemkamera med WIFI-SDkort konstant ansluten till mitt ADHOC nät på iphonen. Däremot vill jag stänga av dataöverföring över 3G när jag är utomlands och bara ansluta manuellt till hotellens WIFI-nät och först då ska bilderna från kameran skickas hem till min dator i Sverige. Allt detta eftersom det är så mycket lättare att ansluta till WIFI-nät via iPhone än via kameras SD-kort.

Någon som fattar min tafatta fråga? Annars får jag utveckla mer.

För att vara lite extra pedagogisk så har jag ritat med stadig hand i paint..
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e24201125652P1d21

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-24 20:55
Ursprungligen av Ringback:

Hejsan!

Min fråga är om det går att ansluta till ett annat WIFI nät på iPhone 3GS samtidigt som man har igång MyWI. Jag vill nämligen ha en systemkamera med WIFI-SDkort konstant ansluten till mitt ADHOC nät på iphonen. Däremot vill jag stänga av dataöverföring över 3G när jag är utomlands och bara ansluta manuellt till hotellens WIFI-nät och först då ska bilderna från kameran skickas hem till min dator i Sverige. Allt detta eftersom det är så mycket lättare att ansluta till WIFI-nät via iPhone än via kameras SD-kort.

Någon som fattar min tafatta fråga? Annars får jag utveckla mer.

För att vara lite extra pedagogisk så har jag ritat med stadig hand i paint..
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e24201125652P1d21

Du menar att kunna ha två WiFianslutningar igång samtidigt? Det går inte, du måste välja, antingen ansluter du till hotellets, eller skapar ett eget för din kamera.

Ursprungligen av kenjon:

Du menar att kunna ha två WiFianslutningar igång samtidigt? Det går inte, du måste välja, antingen ansluter du till hotellets, eller skapar ett eget för din kamera.

Okey, det var exakt vad jag menade. Svaret gjorde mog lite ledsen i ögat men tack ändå..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-25 09:06
Ursprungligen av Ringback:

Okey, det var exakt vad jag menade. Svaret gjorde mog lite ledsen i ögat men tack ändå..

Men varför inte använda en annan WiFiaccesspunkt, typ AirPortExpress, eller den lilla smidiga Huawei E5830? Använder du Expressen kan du även koppla in den på de hotell som enbart har Ethernetuttag istället för WiFi

Om jag hela tiden ska koppla upp airporten trådlöst på nätverket så måste jag tyvärr använda mig av en dator. Men det där med ethernetuttaget var smart. Har inte funderat på det, då kan man ju ha allting förinställt om det inte kräver att man ska acceptera några villkor innan man surfar, men då borde man kunna göra det via Iphonen.

Målet med allt detta är att jag ska slippa använda mig av en laptop, vill kunna resa lätt, bara en Iphone och kameran

Vore sjukt smidigt om det fanns en AirPort-app som gjorde det möjligt att ställa in en AirPort Express eller liknande just för tillfällen då man är på resande fot och behöver ett Wi-Fi för sig själv.

Ursprungligen av Scarecrow:

Vore sjukt smidigt om det fanns en AirPort-app som gjorde det möjligt att ställa in en AirPort Express eller liknande just för tillfällen då man är på resande fot och behöver ett Wi-Fi för sig själv.

Det hade fixat alla mina problem, ingen som kan lobba för detta?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-27 09:03

Ovannämnda Huawei är batteridriven, stor som en liten tändsticksask och ställs in med webbläsare....

1
Bevaka tråden