Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort i menyraden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

istallerade en gammal netscape för att testa, nu när jag har slängt den så finns det en liten "gubbe" uppe i menyraden kvar ( AOL messade, någonting ) var hittar man den så man kan förpassa den till papperskorgen?

F

  • Medlem
  • 2003-08-27 16:14

Håll nere commando (apple-tangenten) och klicka på ikonen och dra den ifrån menyn.

(vet inte om det funkar, men jag kan ta bort andra saker i menyn uppe, på så vis. Hoppas det funkar)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-27 16:17

Kolla i mappen Startojekt i systemmappen. Har för mig att Netscape lade den där rackarn där.

Citat:

Skrevs ursprungligen av samul
Håll nere commando (apple-tangenten) och klicka på ikonen och dra den ifrån menyn.

(vet inte om det funkar, men jag kan ta bort andra saker i menyn uppe, på så vis. Hoppas det funkar)

Inte i 9an va?

  • Medlem
  • 2003-08-27 16:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Inte i 9an va?

Wohops! Glöm det jag sa. Jag läste inte att det var classic. (Bytte till osx helt när 10.0 kom, så jag tänker inte ens på att det körs något annat, det är min enda ursäkt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-08-27 16:39

Sök med Sherlock i "Systemmappen" efter "AOL" eller "AIM"
Jag tror att det ligger en luring i tilläggsmappen, har jag för mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-27 16:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av MigueI
Sök med Sherlock i "Systemmappen" efter "AOL" eller "AIM"
Jag tror att det ligger en luring i tilläggsmappen, har jag för mig.

Jepp. AIM menu tror jag den heter.
Man kan dumpa allt som kommer upp i ovanstående Sherlock-sök i Tillägg, StartObjekt och Preferences.

Citat:

Skrevs ursprungligen av zink
Jepp. AIM menu tror jag den heter.
Man kan dumpa allt som kommer upp i ovanstående Sherlock-sök i Tillägg, StartObjekt och Preferences.

AIM var det och den låg i systemmappen/ tillägg, tack

F

1
Bevaka tråden