Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt och ångrat - obekväm och onödig pryl.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag gissar att en av "obekvämlighetskänslorna" kan grunda i att den är så dyr - man är för rädd om den - försiktig - som fin porslin. Man kanske är rädd för att tappa den, repa den (andrahandsvärdet!), tappa vätska på den, var ska jag lägga den?, etc, etc. Det gör ju att det bli bökigare att använda den. Jämför med t.ex. ett kollegieblock.
Hade den kostat 300 spänn så hade den varit "bekvämare".

Det har faktiskt aldrig bekymrat mig - den ska användas - det är ett bruksföremål

Jag lägger mer av "ogenomtänkt" än "impulsivt" i ordet
"Impulsköpte".

Jag vet folk som köpt kamerautrustning för 75000 och de kan inte ta mer än en fjompig instamaticbild.
Sånt kan uppröra mig betydligt mer.

Om ngn borde bli sur är det väl jag, när jag väl som student nästan sparat ihop pengarna så rasade bilen och åt upp samma summa gånger roten ur två...

Jag tror inte det finns något som heter "impulsköp". Köpet är redan sedan en tid subliminalt bestämt. Bara om man plötsligt köper en produkt som man inte visste fanns - när man råkar snubbla över den - kan väl betraktas som "impulsköp". Fast där passar ordet "spontant" bättre. Så - ordet "impulsköp" är bara semantik - det betyder ingenting.
Anser jag.

För min del handlar det mer om beslutsångest.

Att jag måste ha den fattade jag redan vid presentationen som Steve gav.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-03 12:05

Jag köpte min Padda för ca ett halvår sedan, efter att min MacBookPro kraschat. Är jätte nöjd och behöver ingen annan bärbar. Som stationär dator skaffade jag en Macmini. Har haft Mac sedan 1984 och är en 72-årig gammal fotograf.

Har både nya MBP 13" med SSD samt iPad2 kan väl också tycka iPad2 känns lite meningslöst men ändå en kul grej,
Kommer nog dock sälja den framöver, särskilt när jag testat nya OSX på 13" så kändes det verkligen som att den bärbara lyfte i användarvänlighet och att iPaden faller ytterligare som onödig pryl

Jag impulsköpte en sprillans ny Toyota Corolla för några år sedan. Lite Apple-prylar hit eller dit hamnar liksom i skuggan.

Bevaka tråden