Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från PC till Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Eftersom jag äntligen lämna Pc till förmån för Mac har jag lite frågor ang mina arbetsfiler. Jag arbetar uteslutande i Adobe Mastercollection och går nu från CS 4 till CS 5 och har mycket arbetsfiler i Indesign, after effect samt premier. Är det något som kommer "skita sig" när jag öppnar filerna i Mac,eller måste det ske en konvertering av något slag? Jag har väldigt lite kunskap i det tekniska så jag hoppas att det blir enkelt. Tacksam för lite goda råd om hur jag skall göra.
/Mats

Ursprungligen av Kottemannen:

Hej. Eftersom jag äntligen lämna Pc till förmån för Mac har jag lite frågor ang mina arbetsfiler. Jag arbetar uteslutande i Adobe Mastercollection och går nu från CS 4 till CS 5 och har mycket arbetsfiler i Indesign, after effect samt premier. Är det något som kommer "skita sig" när jag öppnar filerna i Mac,eller måste det ske en konvertering av något slag? Jag har väldigt lite kunskap i det tekniska så jag hoppas att det blir enkelt. Tacksam för lite goda råd om hur jag skall göra.
/Mats

Adobes produkter fungerar likadant på Mac om man ser till filformaten. De format du har kunnat öppna i Windows (med Adobe InDesign, After Effects och Premier) kommer du att kunna öppna lika bra på din Mac - förutsatt att programmen är installerade.

det låter bra det

Det ska funka utmärkt. Det enda är väl typsnitten, som du behöver flytta över. På Mac är bättre stöd för typsnitt än i Windows, så det ska inte vara någa problem.

1
Bevaka tråden