Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone går inte igång efter misslyckad JB. Stopp vid startskärmen.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-03-27 19:41

Hej, jag vet med mig att det finns liknande trådar angående detta. Men inget stämmer riktigt på de problem som jag råkat ut för. Igår jailbreakade jag min iPhone 4. Jailbreaket gick bra, men när jag sedan installerade ultrasn0w för upplåsning gick det värre. Jag blev ombedd att starta om mobilen efter ett tag, vilket jag också gjorde. Och nu startar den inte. Mobilen går igång, det vita äpplet kommer fram - men sen händer inget mer. Äpplet är oftast kvar i ca. 5 minuter, sen startas telfonen om och proceduren upprepas. Om jag håller inne av/på-knappen samtidigt som hemknappen så startas mobilen om igen men nu visas i stället bilden om att jag ska ansluta till iTunes. Gött tänkte jag - men det fungerade inte heller. Varken datorn eller iTunes känner igen maskinvaran. Istället för det vanliga ljudet när man ansluter en usb-kabel så kommer samma ljud, fast med 3 korta toner istället för de vanliga 2. Antar att det indikerar att maskinvaran inte hittas. Jag har försökt med recboot och nån iRecovery, men jag får det inte att fungera. Så vad säger ni. Är det kört? Ska jag skicka in mobilen till affären, eller går det att lösa?

Tack så mycket,

Simon

Flyttade tråden till korrekt forumdel. Tänk på var ni lägger trådarna!

/Mod

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2011-03-27 20:38

Ett par gånger har jag haft problem att återställa en jailbreakad lur, då har jag provat att återställa den på en annan dator och det har fungerat..Kan vara värt att prova.

Sätt telefonen i DFU-mode och använd en Mac istället för PC.

Använd inte USB-hubb.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 21:31

Sätt den i Recovery-läge (där iTunesloggan visas.) Ladda ned TinyUmbrella, anslut telefonen och kicka den ur Recovery-läge. Fungerar inte det så hoppas jag att du har SHSH blobbar för din fw så att du kan återställ, via DFU, till en upplåsningsbar fw/baseband.

1
Bevaka tråden