Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens svåraste Captcha

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni känner alla till Captcha - ett system för att minska spam i bloggar och andra webbtjänster. Idag fick jag den svåraste Captcha jag någonsin sett när jag var inne på IIS hemsida - hur hade ni knappat in följande?

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-03-28 13:32

Haha! Den där är ju för tusan omöjlig! Vet inte ens vart hälften av tecknen i första "ordet" sitter på tangentbordet.

  • Medlem
  • 2011-03-28 13:35

Haha, jag gillade den här annars, stötte på den för några månader sedan:

Ursprungligen av Björnström:

Ni känner alla till Captcha - ett system för att minska spam i bloggar och andra webbtjänster. Idag fick jag den svåraste Captcha jag någonsin sett när jag var inne på IIS hemsida - hur hade ni knappat in följande?

[ATTACH="CONFIG"]28945[/ATTACH]

Testade du inte med att få det uppläst?
"säkraste" kanske stämmer men definitivt inte "mest användarvänliga"
Just .se-stiftelsen får jag oftast köra upplösning eller uppdatera - klarar det sällan på första
Problemet där är väl att det finns en hel del som skulle vilja köra automatiskt slagning så någon spärr måste de kanske ha

Annars tror jag de flesta skulle klara sig med "skriv in siffran åtta" och liknande

Ursprungligen av Björnström:

Ni känner alla till Captcha - ett system för att minska spam i bloggar och andra webbtjänster. Idag fick jag den svåraste Captcha jag någonsin sett när jag var inne på IIS hemsida - hur hade ni knappat in följande?

[ATTACH="CONFIG"]28945[/ATTACH]

ReCaptcha fungerar på så sätt att du behöver bara kunna den ena delen, i detta fall den högra. Den är känd sedan innan och det är den som testas. Den vänstra delen används bara för att tyda en tidigare icke känd text. Så det du fyller i där spelar ingen roll för att komma vidare, men det lagras för att få hjälp att tyda texten.

ReCaptcha är ett väldigt smart projekt som använder captcha-tekniken för att använda människors hjälp för att digitalisera inskannande böcker. Läs mer här: reCAPTCHA: Stop Spam, Read Books

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-28 15:01

Ser ju ut som någon flödesekvation för blodkärl eller liknande mumbo-jumbo

  • Medlem
  • 2011-03-28 16:23

Fantastiskt! Kanske man skulle skapa en tävling om att konstruera det svåraste captchan?

För övrigt har jag alltid trott att det var den högra delen som skulle tolkas, så då har man lärt sig något nytt idag också!

1
Bevaka tråden