Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar denna jailbreak 4.3.1?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-07 19:49

1) gjort en fabrikåterställning
2) gjorde om JB med rödsnö
3) verkar fungera - gick iaf att ladda ner SBsettings
4) nu ska jag "restore"

Jag har problem med min JB. Den fastnar på uploading ramdisk. Använder rödsnö har uppdaterat och allt. Någon som vet vad problemet är?
eller ska de ta väldigt långtid på just det momentet?

Ursprungligen av simonjohansson:

Jag har problem med min JB. Den fastnar på uploading ramdisk. Använder rödsnö har uppdaterat och allt. Någon som vet vad problemet är?
eller ska de ta väldigt långtid på just det momentet?

Windows eller Mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-07 23:31
Ursprungligen av simonjohansson:

Jag har problem med min JB. Den fastnar på uploading ramdisk. Använder rödsnö har uppdaterat och allt. Någon som vet vad problemet är?
eller ska de ta väldigt långtid på just det momentet?

Om du kör Windows:

Starta redsn0w i XP-kompatibilitetsläge och som admin, öppna Windows task manager, högerklicka på redsn0w processen och klicka på 'set affinity'. Avmarkera CPU 0 och fortsätt sedan köra redsn0w.

  • Medlem
  • Lindome
  • 2011-04-09 11:57

Undrar om någon kört på detta på iPad 2? Och om de funkar?:)

Ursprungligen av rawx:

Undrar om någon kört på detta på iPad 2? Och om de funkar?:)

Nej, det finns inget JB till ipad2.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-04-15 10:14

Hänger inte riktigt med i diskussionen här. Jag har en 3GS som är upplåst (av mig själv) och jailbreakad, med iOS 4.0.1 och baseband 05.13.04. Kan jag nu uppgradera via iTunes och sedan låsa upp/jailbreak på något sätt?

Ursprungligen av jurjohn:

Hänger inte riktigt med i diskussionen här. Jag har en 3GS som är upplåst (av mig själv) och jailbreakad, med iOS 4.0.1 och baseband 05.13.04. Kan jag nu uppgradera via iTunes och sedan låsa upp/jailbreak på något sätt?

Kolla bara här vad som gäller: Ultimate jailbreak and unlock wizard

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-15 11:42
Ursprungligen av jurjohn:

Hänger inte riktigt med i diskussionen här. Jag har en 3GS som är upplåst (av mig själv) och jailbreakad, med iOS 4.0.1 och baseband 05.13.04. Kan jag nu uppgradera via iTunes och sedan låsa upp/jailbreak på något sätt?

Du vill uppgradera men behålla din jailbreak och upplåsning?
Mac/Win?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-15 12:33
Ursprungligen av jurjohn:

Hänger inte riktigt med i diskussionen här. Jag har en 3GS som är upplåst (av mig själv) och jailbreakad, med iOS 4.0.1 och baseband 05.13.04. Kan jag nu uppgradera via iTunes och sedan låsa upp/jailbreak på något sätt?

Guiden theplague anger ger dessvärre inte rätt alternativ för dig som behöver "fulupplåsning" - för att uppdatera till t.ex. 4.3.2 med bibehållet baseband som går att låsa upp med Ultrasn0w 1.2.1, behöver du skapa en Custom IPSW-fil med PwnageTool på OS X eller Sn0wbreeze på Win och sedan återställa med Options+Restore eller Shift+Restore iTunes med filen du skapat. Eller ladda hem en Custom IPSW från någon du litar på VÄLDIGT MYCKET

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-04-15 13:38

Ok, tack. Så det jag ska göra är att först ladda hem och köra PwnageTool. Vad är det som jag ska "restore" i iTunes? Ska jag göra det innan eller efter att jag har uppdaterat iphonen till iOS 4.3.2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-15 15:55
Ursprungligen av jurjohn:

Ok, tack. Så det jag ska göra är att först ladda hem och köra PwnageTool. Vad är det som jag ska "restore" i iTunes? Ska jag göra det innan eller efter att jag har uppdaterat iphonen till iOS 4.3.2?

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.3.1]

Bevaka tråden