Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnaden funktioner Digital AV Adapter i iPad och iPad2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det stor skillnad i användandet/funktioner mellan iPad 1 och 2 när det gäller Apples Digital AV Adapter. Har hört att med iPad 2 får man fler användbara funktioner - medan 1:an i princip bara visar video och bilder i sekvenser. Någon som kan utveckla det hela lite ?

Skärmdubblering fungerar bara med iPad 2. Med iPad 1 kan vissa appar, t ex Keynote, skicka ut videosignal.

Ursprungligen av pmarriott:

Skärmdubblering fungerar bara med iPad 2. Med iPad 1 kan vissa appar, t ex Keynote, skicka ut videosignal.

Kommer skärmen över huvud taget upp på ex. TV:n med iPad 1 ? Safari - hur är det med det ? Förmodligen ingen av dessa funktioner - eller?

iPad 1 skickar inte alls ut någon signal om inte appen ifråga stöder det. Har personligen bara testat Keynote, och jag tror att Bilder också kan visas externt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 13:54

Du ser aldrig iPad'ens desktop, så att säga. Du kan skicka ut bildsignalen från de appar som stödjer video-out, that's it.

Ursprungligen av zinned:

Du ser aldrig iPad'ens desktop, så att säga. Du kan skicka ut bildsignalen från de appar som stödjer video-out, that's it.

Men iPad 2 gör det förmodar jag. Kanske en anledning att uppdatera "maskinen" snabbare. Hade tänkt hoppa över en version och satsa på "iPhone3". Får fundera lite.

ipad 1 stödjer det oxå om man jailbreakar den. (skärmspegling altså)

Det är bara en inställning som apple inte sätter på eftersom dom vill sälja fler ipad2.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

ipad 1 stödjer det oxå om man jailbreakar den. (skärmspegling altså)

Det är bara en inställning som apple inte sätter på eftersom dom vill sälja fler ipad2.

inte sjutton visste jag att du arbetar i Apples ledningsgrupp, grattis till ett spännande jobb!

eeh, va? Vad har ditt inlägg med tråden att göra? Trodde vi pratade om AV Adaptern och skärmspegling?

min källa är här: http://www.ipadnytt.se/sa-far-du-spegling-att-fungera-med-apples-hdmi-adapter-pa-ipad-1-jailbreak/

Ursprungligen av =JoNaZ=:

eeh, va? Vad har ditt inlägg med tråden att göra? Trodde vi pratade om AV Adaptern och skärmspegling?

min källa är här: Så får du spegling att fungera med Apples HDMI-adapter på iPad 1 [Jailbreak]

Ursäkta otydligheten, jag reflekterade över att du visste skälet till varför skärmspegling inte fungerar lika i iPad 1 som iPad 2. Du förklarade varför det var så vilket jag tolkade som att du hade väldigt goda kontakter i Apples ledning, eller helt enkelt kom med ett antagande du formulerade som fakta.

Men som du påpekar, det har inte med tråden att göra VARFÖR det är en skillnad, bara VILKEN skillnad det är. Jag har stor nytta av att kunna köra ut Keynote på projektor med iPad1, och kommer ha ännu större nytta av att kunna spegla iPad2 till projektor. Bra att Apple utvecklat funktionen till att bli ännu bättre än den var i ettan.

Som sagt så funkar spegling bra på ettan oxå. Så länge man ändrar en rad i en textfil som man inte kommer åt utan root

1
Bevaka tråden