Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV2 4.3 till 4.2.1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 15:21

Jag hittade hur man gjorde, men...
Apple TV2g 4.3 till 4.2.1 - Apple Tv2G Forum i Sverige

Men då de visar hur man ska göra på en windowsburk där och jag är ganska ny i osx världen så undrar jag om det finns någon vänlig person som kan översätta hur man ska göra när man sitter på en mac?

tack på förhand
//magnus

PS: sonen tackar med då han inte kan se amigo på svt play nuförtiden

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-30 15:29

Det kommer inte att gå, oavsett vad användaren Perkele säger. Att nedgradera till 4.2.1 kräver SHSH blobs för 4.2.1. Jag garanterar att enheten han sitter med antingen varit jailbreakad tidigare eller så blåljuger han för processen är känd sedan minst 1 år tillbaka

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 15:37

Säger mig inte mycket det svaret om blobs, men min har varit jailbrealad tidigare men det kanske inte har någon betydelse...
jaja får väl vänta tills det kommer nått stabilt så jag kan få xbmc att fungera igen

(fast det är mer än en i den tråden som säger att de har lyckats...)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-30 16:14

Återigen, Apple har stängt signeringsfönstret för 4.2.1 så den som vill återställa till 4.2.1 måste sitta med en tidigare JBad ATV där SHSH blobs lagrats, antingen lokalt eller via Cydia

1. redigera sin HOSTS-fil så att iTunes går till Cydia och inte till Apple (iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3GS Using a Cydia Saved SHSH [Mac])
2. Sätta ATVn i DFU mode (How to Put an Apple TV into DFU Mode)
3. ladda ned 4.2.1 fw och återställa genom att hålla ned Options och klicka på Återställ i iTunes (iPod, iPhone and iPad Firmware Download)

den som lyckas med detta idag har alltså en enhet där SHSH blobs lagrats via Cydia tidigare

Såg att du tog bort inlägget men svarar ändå.

Vad det är: What is SHSH & How is it important? & Few FAQ's | MacHackPC

Du kan inte använda någon annans.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-30 16:34

nej kom på att jag kunde googla fram det svaret därav tog jag bort inlägget ganska direkt

1
Bevaka tråden