Kolla Systeminställningar/MobileMe/Synkronisering - kolla att Kalendrar verkligen är ibockat.
Kolla i iCal/Inställningar/Konton. Ta bort ditt MM-konto och lägg till det igen.
(synka INTE kalendrar via iTunes/USB)
MM synkar och pushar bara MM-mailkontot. Du kan ställa in eftersändning från ditt eget mailkonto så att alla mail skickas till MM-kontot och då utnyttja push. I Mail ställer du in att du alltid sänder från ditt eget mailkonto/adress - då får mottagare rätt avsändare även på replajade mail som de facto har MM-kontot som adress. I iPhone är det kruxigare - man måste se till att replajade mail varje gång får rätt avsändare. Eller så skiter man i allt detta - vad dina mail har för avsändare (ditt eget mail eller MM-mail) spelar ju ingen roll; du får ju mailen. Man fortsätter dock att alltid sprida sin egen mailadress - MM-mailadressen lever ett paralellt liv typ stealth :-D.
Man kan göra som jag gjorde fetr att ha kruxat med allt detta - och som säkert många andra också gjort; man skiter i maildelen av ett MM-konto. Jag har IMAP från min mailserver (one.com) och det funkar fint. iPhonen drar en aning mera batteri då one.com - och nästan inga hotell - har push utan istället sticker iPhonen ut med jämna mellanrum och kollar om det kommit mail. That's all.
Eller: Glöm ditt gamla mailkonto - gå över till MM-kontot helt och hållet. Ha eftersändning och sprid nyheten om ny mailadress i ett års tid.