Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei E367 modem har glappkontakt med datorn

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir galen!
Egentligen tror jag inte att det är fel på modemet, utan att det är nånting som ligger och stör på datorn.
Jag har nu Huawei E367 modem, men exakt samma problem uppstod med E1820. Telia är operatör.
Jag kör OSX 10.5.8. Och när drivrutinen är installerad så startar Telia Mobile Broadband, och dess meny dyker upp. En ruta öppnas där jag skriver in PIN-koden och när jag klickat OK så får jag beskedet:
"Känner av SIM/USIM kortstatus"
"Upptäcker enhet"
Kort paus.
"Enheten har kopplats ifrån, eller är ej tillgänglig"
Kort paus.
"Upptäckt enhet, vänta"
Och sedan börjar det om igen! PIN-kodsrutan dyker upp, jag skriver i PIN, och det bara loopar.

I nätverksinställningar har jag Konfiguration "Förval" *99# som telefonnummer. I Avanceratmenyn har jag ställt in "Annat" som leverantör, och som Modell "Huawei Mobile Connect - 3G modem, /Library/Modem Scripts/HUAWEI Mobile Connect - 3G Modem"

Jag har via telefonsupport från Telia avinstallerat samtliga filer och ominstallerat utan resultat.
Vad i satan är fel?

Problemet löst!
SIM-kortet var kajk. Ett nytt SIMkort i modemet och nu kör jag 3G. Känns bra att inte bara betala för en tjänst, utan att utnyttja den oxå.
Tack Teliabutiken för det!
/Marcus

1
Bevaka tråden