Hej!
Hoppas hoppas någon listig här har en lösning på mina problem ...
1) INTERNETÅTKOMST
För en dryg vecka sedan funkade Airport och internetuppkoppling helt utan problem. Nu har jag kommit hem från fjällen (där jag använt 3G-dong, vilket jag nu också gör) och plötsligt vill eländet inte alls!
Airport är aktivt och hittar nätverket, men vill INTE ansluta till Internet. När jag kikat i Nästverksinställningarna säger den antingen: "Har ej någon IP-adress" eller "Egentilldelad IP-adress 169.xxx.xxx .. och kommer inte kunna ansluta till Internet".
Jag ringde Bredbandsbolaget som levererar, och frågade om det hade med begränsat antal IPadresser att göra? Men nej. Felet verkar sitta i datorn (som verkar missuppfattat nåt vitalt ...).
HJÄLP! det här gör mej förstås helt galen.
2) DATUM/TID-PROBLEM
Ibland då datorn startas upp har den ställt om datum och tid till 2001-01-, och varnar. Jag ställer lydigt om till rätt datum. Vid omstart vid senare tillfälle har det gått att klicka i automatiken och datorn har fattat galoppen. Men sedan dyker samma fel upp igen! Vad håller den på med på egen hand?!? Nån som känner igen detta?
Tacksam för hjälp!!!
hälsar guzen
PS! På samma nätverk ligger också en MacPro, 2 st PC laptops samt 2 st iPhones. Alla funkar mot internet ...