Hade för en månad sedan problem med min dator (http://www.99.se/macbook-pro/284865-macbook-startar-dor-oftast-inom-5-minuter.html), det löste sig per automatik efter ett tag dock fungerar inte batteriet alls. Konstant nätadapter och omstart vid flytt. I övrigt full funktion.
Sedan ett par dagar har den dock bestämt sig för att bete sig mycket märkligt. Den tar mycket längre tid på sig att starta, fryser ofta vid enkla processer (surfa, läsa mail) samt har en konstig symptom att inte jag inte kan använda musen i ca 5 minuter efter omstart (den går att använda med en vnc-klient).
Tänkte att en total återställning av datorn skulle hjälpa och brände därför en 10.6-skiva på en annan macbook enligt konstens regler. När jag satte i skivan i min alltför hanterade superdrive (aluminiumchassiet är böjt och man måste böja upp den för att få i skivan) så försökte datorn mata ut skivan istället för att automatiskt boota den. Ställde in den manuellt (alt-knappen) på att starta från skivan och då stod den i över en timma (tills jag avbröt) med äpplet och en snurrande skiva.
Kan man fjärrinstallera och finns det en möjlighet att det hjälper? Har tagit backup och sådant nödvändigt men behöver verkligen hjälp!
Datorn är en macbook Pro 2,2
2GB
2,33 GHz.
10.6.5/10.6.6 installerat sen innan