Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-post synk endast mellan klockslag [iPhone4]

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-05 08:01

Hej,

Jag har en iPhone4 via jobbet och skulle vilja begränsa min mailsynk till klockslag. Jag har ett exchangekonto med push idag. Någon som har något tips till mig?

Ha de och tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-05 11:18

Om du har jailbreakat så iScheduler ett bra program

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-05 13:35

I och med att du har Active Sync så sker ingen syncning vid några specifika klockslag. Det syncas vid behov (=när du får mail): får du inget mail på hela veckan så blir det ingen sync på hela veckan heller. Och då du har den via jobbet är väl knappast det ett ekonomiskt problem för dig som anställd? Jag förstår inte riktigt ditt behov. Berätta!

Jag kan känna att jag skulle kunna vilja synca mail (jobbmail) mellan 8-17 på min jobbtelefon. Jag får även använda min telefon privat, men på min lediga tid skulle jag ju egentligen inte vilja ha jobbmail plingandes i telefonen.. Inte för att det är en stor sak men...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-05 18:13

Precis det behovet Johan S skriver om. Jag har ett fasligt mailandes under helgerna och sena kvällar som jag gärna skulle vilja slippa. Guld vore om jag har outlooken mellan 7.30-18 och gmailen på push som nu.

Opigg på att jailbreaka jobbfånen. Får suga på den...

På både Android och Nokia kan man ställa schema för synkning. Synd att man inte kan det på iOS. Då hade jag också sluppit stänga av ljudet på natten.

Som sagt hade både min gamla Nokia E71 och min förra HTC denna funktion. Klockrent att kunna begränsa jobbmailen till arbetstid.

Men vad kan man kräva av en telefon som inte ens kan infoga en fil i ett mail efter att man börjat skriva det?

1
Bevaka tråden