Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur EXPORTERA video från iPad till extern HDD utan dator?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, vill kunna ta in video från SD-card till iPad och grovklippa i iMovie. Sedan vill jag kunna ta ut det som skall vara kvar för att frigöra plats. Allt sker på resande fot utan vare sig dator eller itunes...
Ta in video via camera connection kit är enkelt, men att få ut den??? Har funderingar på att skaffa en "hyperdisk" till paddan, om jag kan få detta att fungera.
Bernt

Vart ska du lägga filmen från iPad?

Har du uppkoppling kan du ladda upp till exempelvis Dropbox.

Exportera grovredigerade videon från iMovie till "Kamerarulle". Importera sedan detta från "Kamerarulle" med t.ex. Macens "Bildinsamling".
Detta går bra med iPhone - bör ju gå bra med iPad också.

Ursprungligen av Zimmerman:

Exportera grovredigerade videon från iMovie till "Kamerarulle". Importera sedan detta från "Kamerarulle" med t.ex. Macens "Bildinsamling".
Detta går bra med iPhone - bör ju gå bra med iPad också.

Det ska göras på resande fot utan dator om jag förstår TS rätt..

Aha...ja då vet jag inte. Tror inte iOS skriver till externa diskar/kort (SD-kort t.ex.).

Ursprungligen av keptang:

Det ska göras på resande fot utan dator om jag förstår TS rätt..

Dropbox är inte ekonomiskt försvarbart vid de stora datamängder det här blir fråga om, för att inte tala om uppladdningstider för filer på flera Gb i taget.

När jag, till exempel har varit en vecka nere i Europa, brukar jag komma hem med tio entimmarsband (med den gamla analoga kameran) råfilm vilket motsvarar ca 150-200 Gb. Nu skall jag vara ute i två månader och har inköpt en ny kamera (Drift HD170 Action Camera - 1080p POV - Drift Innovation) med 32 Gb SD-kort. Vill kunna tömma detta när det börjar bli fullt och fortsätta filma.

Ett alternativ jag har hört om är, att nå min externa 2 Gb-disk via min Airport Extreme och lagra filer via nätet. Vet dock inte hur det funkar eller hur man gör eller hur lång tid det skulle ta att ladda upp filer eller...
Har också funderat på att köpa en hyperdrive (HyperDrive) men vill hålla kostnaderna nere.
Att frakta över en motrocykel och flyga över för att köra i två månader i USA är redan väääldigt ansträngande för ekonomin
Så jag måste planera så noggrant som det bara går.

1
Bevaka tråden