Har liknande iPhone-problem som en del andra här på forumet: Ljudet från iPhone-högtalaren försvinner då och då, helt random. (Spelad musik, ringsignaler, samtal, rubbet.) Det vill säga, ljudet bara lägger av för att sedan återkomma om en stund. Detta gäller bara högtalaren, inte hörlurarna/headset som fungerar perfekt. Det handlar inte heller om att iPhonen kopplar om till hörlursläge (man ser ju läget om man pillar på volymknapparna) eller att det är smuts i hörlursuttaget (telefonen är helt ny). Har prövat att reseta och återställa åtskilliga gånger, inget hjälper.
Har sett flera som har liknande problem, och min fråga är: Vad tror ni, är det ett hårdvaruproblem eller kan det vara något fel i mjukvaran? Saken är nämligen den att jag just haft min gamla iPhone inlämnad hos Telenor (för ett helt annat problem) och fått tillbaka denna telefon på garantin (de orkade väl inte med att fixa den gamla). Den här telefonen skall vara fabriksny (kom dock inte i Apples förpackning, men "inplastad"). Nu är det ju sjukt drygt att behöva lämna in denna med då jag äntligen är med iPhone igen efter att ha väntat på förra reparationen. Undrar därför om det kan röra sig om ett mjukvaruproblem? Då kan de ju ändå inte göra något, och det kanske fixas i någon framtida uppdatering? Vad tror ni? Ska jag lämna in även denna telefonen? Har kvar garanti till augusti..