Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att synka Gmail/Exchange i min iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder en Gmail-adress på min iPhone och min iMac. Problemet är bara det att även om jag har läst och raderat vissa mail från min iPhone så dyker alla upp som olästa i mailprogrammet på min dator när jag startar den, vilket är mycket irriterande. Det blir så många mail, helt enkelt. Speciellt med tanke på att jag oftast kollar mailen på min iPhone.

Finns det något jag kan göra för att detta ska synkas automatiskt? Jag fick tipset att använda Exchange i min iPhone, men det är ingen skillnad. Jag har försökt få hjälp på Googles supportforum, men utan framgång. Jag vill alltså slippa sitta och ta bort samma mail igen när jag öppnar Mail i min dator.

Tacksam för er hjälp!

Du har gjort som Google ber dig om?

iPhone, iPad, or iPod touch - Gmail Help

Ja, jag har följt guiderna. Har aktiverat iMap också. Kan det vara något i inställningarna som jag har missat?

Jag vill ju inte behöva radera mailen två gånger.

  • Medlem
  • 2011-04-10 19:42

Aktivera IMAP på Google är en sak. Att ställa in Mail på datorn för IMAP är en annan sak.

Är du säker på att du inte fortfarande har vanlig POP3-uppkoppling på datorn?

Är inte helt säker. Kan du guida mig genom det tror du?

  • Medlem
  • 2011-04-10 20:19

Du måste ändra alla inställningarna i Mail till IMAP-servrarna m m. Googla "Gmail IMAP OSX settings" eller skriv av alla nuffror från telefonen.

Jag har följt guiderna, men det funkar fortfarande inte.

Jag tycker dock inte att Googles guider är så tydliga. Svårt när man inte är tekniskt lagd.

Det funkar nu! Jag vet inte riktigt vad jag gjorde... Men tack för hjälpen!

Tänk oxå på att Delete i iphonen för gmail(exchange sync) tar inte bort mailet. Det arkiverar det bara.

Källa:
Archiving and deleting on Apple devices - Gmail Help

1
Bevaka tråden