Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone har konstant kontakt med Apple mot min vilja!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-04-11 15:34

Jag uppgraderade min iPhone 4 till iOS 4.3.1 för någon vecka sedan och nu har jag märkt att min datatrafik på enheten har ökat. Varje gång jag går in i iPod:en (musikspelaren) så kommer "snurrhjulet" fram uppe vid signalstyrkan fram ett par sekunder och går man därefter in i "kontrollpanelen" och kikar efter hur mycket datatrafik som flytit så ser man att enheten har skickat iväg 2KB samt tagit emot 10KB. Detta sker varje gång jag går in i iPoden !
Jag har kollat med ett par kollegor på jobbet (3Gs iOS4.3.1, 4 iOS4.3.1) och de har samma problem. En kollega med 3Gs och iOS 4.0.1 har INTE detta problem/fenomen. Alla har olika operatörer. Det verkar alltså vara något i 4.3.1 som detta kommit i.

Vad är detta, någon som vet ?

(kan lägga till att jag har stängt av alla Notiser, Platstjänster och liknande)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-11 15:48

Kanske har med Ping att göra?

Har du testat att stänga av det i telefonen och sett i fall det gjorde någon skillnad?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-04-11 16:57

Jag har stängt av ALLT. Jag har gått in i varje tänkbar inställning och stängt av precis allt jag kan hitta. Det enda sättet att bryta detta är att stänga av Edge eller sätta telefonen i Airplane-mode.

Efter lite efterforskningar så upptäckte jag att det sker mer i 4.3.1 än vad man först trodde, jag skapar en ny tråd om detta...

Ursprungligen av izopix:

...det sker mer i 4.3.1 än vad man först trodde, jag skapar en ny tråd om detta...

Jag ser inte behovet av att ha två separata och parallella trådar om detta, så jag slog ihop dem.

/Mod

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-04-11 17:06

Min iPhone har konstant kontakt med Apple mot min vilja!

Efter att ha upptäckt att min iphone4 har lite fuffens för sig så beslöt jag mig för att gräva vidare i det hela, och efter att snokat runt lite så verkar det som att Apple hela tiden är inne och rotar i min iPhone. Med ett par sekunders mellanrum så kommer tar den kontakt med push.apple.com, detta trots att jag har stängt av precis alla applikationer, alla pushar, alla platstjänster, stängt av allt som kan ha det minsta med saken att göra men ändock, med ett par sekunders mellanrum så pratar min iPhone med Apple.

Efter lite tips så installerade jag programmet NETSTAT som håller koll på vad som sker med kontakterna i telefonen och där kan man i klartext se vad som händer.

Kika in på följande länk för att se tips på vad man kan göra samt även andra små råd om vad man kan göra för att stänga av funktioner och annat:
Apple - Support - Discussions - Solution for iOS 4.3 battery drain ...

Jag skall till USA och bila längs Route66 under 3 veckor med start nästa vecka, kommer min telefon att försöka prata med Apple via Telia (min operatör) genom datatrafik till Sverige och sedan tillbaka till USA ? Då kommer både Telia och Apple få sig en god polisanmälan.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-11 22:59
Ursprungligen av izopix:

Då kommer både Telia och Apple få sig en god polisanmälan.

Måste bara fråga hur du tänker här?
Vad ska du anmäla dom för?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-11 21:39

Dataroaming är avstängd som default, så det ska inte ske någon överföring när du är utomlands.

1
Bevaka tråden