Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia system update i natt?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-11 17:25

Råkade just uppdatera min iphone med en Telia update idag 11 april kl 17.00
Kan någon annan konfirmera att detta kan vara riktigt. Ingen info visades.

Ja, den kom igår för mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-11 17:30

Tack för det. Lätt att bli lite nåjjig i dessa tider och framförallt när vi nu närmar oss framtiden.

Kom för några dagar sedan för mig.

Jag fick den igår och upptäckte i morse att jag inte kunde surfa via 3G/E. Satte den i flygplansläge och slog av det så fungerade allt som det skulle sedan.

Fick också ett meddelande om Carrier update på min Iphone4 i eftermiddags, men vågade inte uppdatera eftersom jag inte varit med om det tidigare. Vad gör den här typen av uppdateringar?

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-11 20:52

Fick uppdateringen i går och idag har jag haft problem med 3G-data. Nåt junk felia skickat ut.

Någon som vet vad den innehåller?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-12 14:48
Ursprungligen av Scarecrow:

Någon som vet vad den innehåller?

Telia iPhone Blog » Bloggarkiv » Operatörsuppdatering för iPhone/iPad

Nu kan man ansluta till Homerun per automatik med SIM-korts-autentisering (inkl. mikro-SIM) d.v.s att man loggar in på Homerun automatiskt med hjälp av SIM-kortet.

När en Homerun-accesspunkt finns tillgänglig ska också ett annat SSID synas i iPhonen som heter ”homerun1x” och när använder man den så loggas man in utan att använda användarnamn och lösenord. Denna uppdatering gäller både iPhone och iPad.

Ursprungligen av http://support.apple.com/kb/ht1970:

Carrier settings updates are small files (about 10k) that are downloaded from iTunes to be installed on your iPhone or iPad Wi-Fi + 3G. The carrier settings can include updates to the default APN (how the device accesses the carrier's cellular data network). The carrier settings for iPhone also include special dialing codes at Settings > Phone > [Carrier] Services, default settings for Stocks, Maps, Weather, and other items. You should install the latest carrier settings updates for your device as soon as they are available.

Mest adresser och andra inställningar.

Om du vill kolla exakt vad den innehåller kan du leta upp filen i

~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Telia_se_iPhone.ipcc

byta filändelse till zip och packa upp en bundle som innehåller, i det här fallet, en Plist med inställningar och två operatörsikoner.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om du vill kolla exakt vad den innehåller kan du leta upp filen i

~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Telia_se_iPhone.ipcc

byta filändelse till zip och packa upp en bundle som innehåller, i det här fallet, en Plist med inställningar och två operatörsikoner.

Den har inte jag. Fick updaten OTA (för första gången tror jag?). Har inte haft telefonen inkopplad mot iTunes på några veckor.

Tack för de tydliga svaren.

Nej precis, då har uppdateringen inte passerat din Mac. Men om du hade uppdaterat genom iTunes hade du haft den.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-12 08:46
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej precis, då har uppdateringen inte passerat din Mac. Men om du hade uppdaterat genom iTunes hade du haft den.

Hur får man Apple att uppdatera genom/via iTunes och inte direkt till iPhone?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-12 09:54
Ursprungligen av frazze:

Hur får man Apple att uppdatera genom/via iTunes och inte direkt till iPhone?

Svara Avbryt när du får frågan i iPhonen, och sedan synkronisera. Då får du frågan igen i iTunes.

• Medlem
  • 2011-04-18 11:00

Jag skulle vilja påstå att den här uppdateringen gjort så att det bryts fler samtal än tidigare. Förr hände det kanske en eller två gånger i månaden, men nu händer det oftare. Igår hände det, idag har det redan hänt. Och det har givetvis hänt fler gånger...

1
Bevaka tråden