Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automator hjälp, automatisering av daglig nerladdning av filer från websida

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-04-14 22:13

Hej på er.

Jag försöker få ihop ett automator-flöde som varje morgon går in på en sida(barometern.se/pdf-tidningen/).
Där ska det sedan klickas på en länk (adressen förändras varje dag) och sedan klick på en annan länk(som också ändras varje dag) på den sida som öppnades genom förra länken.
När man klickar på den länken laddas en PDF ner och hamnar i min hämtade filer mapp. Därifrån klarar jag mig men hur kommer jag dit?

Ett par saker:

• Sidan är lösenordsskyddad men lösenordet är sparat i Safari så inloggningen är inget problem.

• Jag har försökt med "se mig göra" i Automator men den funktionen köper inte mina musklick.

• Schemaläggningen löser jag via iCal.

Någon som har några idéer?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-15 01:10
Ursprungligen av Queux:

Hej på er.

Jag försöker få ihop ett automator-flöde som varje morgon går in på en sida(barometern.se/pdf-tidningen/).
Där ska det sedan klickas på en länk (adressen förändras varje dag) och sedan klick på en annan länk(som också ändras varje dag) på den sida som öppnades genom förra länken.

Queux,

Finns det någon logik i hur dessa länkar ändras från dag till annan…exempelvis innehåller länkarna ett datum, löpnummer eller dylikt!?

• Medlem
  • Kalmar
  • 2011-04-15 21:30

Ja, det är inte datum, har varit där i tankarna också.
Det följer ett löpnummer, dels sidan som ska öppnas först och sedan på nästa sida så finns det en annan räkning men beroende på hur många bilagor som är med tidningen en dag ändras räkningen.
De verkar också hoppa över räkningen på sida 1 ibland och kanske gå från 39 till 42 utan att passera det emellan.

1
Bevaka tråden