Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ända tills nu har jag lyft in mina bilder från iPhone4 via bildinsamling på OSX 10.4. Nu hittar den inte iPhone längre - Varför? "Om den här datorn" säger att den finns via USB.
Vet inte om det är samma problem (tror mer på Barons lösning), men jag hade problem att få ut bilder i Windows 7 förut. Visade sig att man måste stänga av bildvisning - och kameraprogrammet på iPhonen för att kunna se bilderna.
Jo, som sagt jag har lyckats tidigare med bildinsamling. Däremot stöder inte iTunes iPhone 4 under OSX 10.4. Jag har inte gjort någon inställning eller bråkat med vare sig luren eller datorn - skumt...
Leta upp filen com.apple.ImageCaptureNotifications.DeviceDiscoveryDatabase.501 som ligger i mappen HD/Bibliotek/Caches (”HD” kan heta vad som helst, men om du inte ändrat namnet manuellt bör den heta Macintosh HD).
Släng den filen i papperskorgen och töm sedan papperskorgen.
Starta nu om datorn så är chansen rätt stor att dina program hittar din iOS-enhet igen.