Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid återställning av jailbreakad iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPad generation 1 har börjat uppföra sig märkligt så jag tänkte återställa den.
Den är jailbreakad med Redsn0w med mjukvara 4.3.1.
Jag kan inte återställa den i iTunes och få 4.3.2 utan då får jag fel medddelande:
iPad enheten kan ej återställas.This device isn´t eligible for the requested build.
Jag kan återställa den till 4.3.1 men det vore kul att veta varför detta problem uppstår.
Jag har läst på nätet att folk haft detta problem om de ska nedgradera.
Jag har laddat ner senaste iTunes.
Några tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-19 12:18

Testat att ställa iPaden i DFU-mode innan du försöker återställa?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-19 19:34

Har du kollat din hosts-fil?

Hej,
Jag har samma problem.

Xtrem: DFU-läge eller Pwned DUF hjälpte inte.

Kenjon: - Jag gjorde nått med min host-fil för en tid sedan för att kunna ansluta till Fugu så problemet kan nog ligga där någonstans.

Hur ska host-filen se ut om den är korrekt?

mvh Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-19 20:27

Apple har nu bannat Cydias servrar (som finns hos Amazon) från att accessa gs.apple.com så SHSH-tricket är just nu ett minne blott.

Har du varit klok och sparat SHSH-blobbarna lokalt med TinyUmbrella så är du grön och behöver bara starta TSS-servern och redigera din HOSTS-fil så att den innehåller raden:

127.0.0.1 gs.apple.com

Edit: många frågetecken kring vad som just nu är möjligt. Vi får se hur det utvecklas
https://twitter.com/notcom/status/60410700769665024

Edit2: nu är allt tillbaka och fungerar

Senast redigerat 2011-04-19 22:02

Jag trodde Tiny bara användes för att nedgradera.
Jag ska ju köra från 4.3.1 till 4.3.2.

Well, jag löste problemet genom att klicka ur checkboxen "Set Hosts to Cydia on exit..." i Tiny.

1
Bevaka tråden