Hallå där gott folk!
Går lite funderingar som jag inte vet hur lätta eller svåra de är att förverkliga och tänkte höra efter om det finns några personer här som kan svara på om den lösning jag letar efter är genomförbar.
Min tanke är alltså att integrera min Iphone med min bilstereo i hög grad, vad jag vill kunna göra är följande:
1. Köra musik på min Ipod (i telefonen) på bilstereon.
2. Köra strömmande ljud (streamande radio, Spotify osv) via Iphone i bilstereon.
3. Ta emot och kunna svara på samtal via bilstereon när jag är ute och kör. (=bra säkerhet)
Och jag letar alltså efter en lösning som kan göra allt detta på ett enkelt och smidigt sätt till ett skäligt pris. Helst vill jag alltså exempelvis kunna köra igång Spotify på min telefon och ljudet går ut via stereon (inte behöva styra telefonen från stereons interface). Önskvärt är också att allt annat ljud sänks ner när jag använder telefonfunktionen (kanske det gör automatiskt som när man lyssnar på musik via telefonen och det ringer osv).
Är det nån som vet om detta går att ordna och i så fall hur enkelt eller svårt det är?
Edit: Och en följdfråga är om det finns någon existerande bilstereo som är konstruerad med hänsyn till de funktioner jag letar efter och vad det är för en bilstereo i så fall.
OBS, undanber mig gärna svar från folk som vill spekulera i frågan, jag söker svar av faktakaraktär helt enkelt.