Är väl lika bra att ta detta i en gammal tråd än att skapa ny förstås...
I dagsläget används min MBP 13" (mid 2009, 2,26GHz, 4GB) både som allti-i-allo och arbetshäst för musikstudion. Oftast står den snällt i ett BookArc-ställ kopplad till en skärm, 2 fw-diskar, ett ljudkort och ett litet midiklaviatur (båda usb).
Pärlan börjar ju ha några år på nacken och jag gick först i tankar om att slänga i en ssd och 8GB ram för att fräscha upp den. Sen började jag dregla över en 27-tums iMac men insåg att jag trots allt kommer behöva kunna flytta datorn då och då (studio, replokal, gig).
Sen såg jag den här: Belkin : Thunderbolt Express Dock
Jag är kopiöst less på alla sladdar till och från datorn! Om jag köper hubben och den värsta 13" MBA får jag större lagringskapacitet (rappare med flashlagring), lika mkt minne, och en smidigare dator de gånger jag flyttar på den. Och såklart EN kontakt plus magsafe att koppla i och ur...
Men... Hur står sig processorerna mot varandra när det kommer till nedmixning? Jag använder även Plex Media Server som får transcoda tunga mkv-filer titt som tätt. Orkar MBA med samma belastning?
Edit: Med "värsting" menar jag den snabbaste standardmodellen, inte maxad egen konfiguration.