Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Proteus via ICQ = Knas?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder Proteus för att kunna chatta via ICQ och MSN. Har funkat mycket bra hela tiden. Men nu betersig ICQ delen riktigt konstigt.

Den kopplar ner och upp sig hela tiden när man chattar. Och efter ett par ggr (5-8) så säger Proteus till mig att starta om programet eller så kopplar den ner ICQ, och säger att man skall testa igen om 10 minuter.

Testade att hämta hem "riktiga" ICQ av sista model och där finns inga problem. Det funkar ok. (Förutom att man tror man hamnat i en PC, så fult är gränssnittet ).

Är det några andra som har problem? Eller kanske en lösning. Har inte installerat om Proteus, skall testa det. Har den sista tror jag.

//Thomas

• Medlem
  • 2003-08-28 23:35

Samma problem här. Lösningen är att ändra status när den kopplar ner, till exempel från online till away - då ska den logga på igen. En annan, bättre lösning är att nedgradera till Proteus 2 tills problemet är löst.

/majk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 07:45

Är det bara jag som tyckte att Proteus 2 var bättre?

Ok. Tackar för svaret.

Finns Proteus2 att hitta någonstans, tror inte jag har den liggande kvar längre.

//Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 11:00

Jag kör fortfarande 2.2a17, och den versionen finns att hämta i diskussionsforumet på proteushemsidan (http://www.indigofield.com ). Tyvärr verkar servern ligga nere idag (annars hade jag givetvis smackat in en direktlänk).

Visst funkade tvåan bättre, många skumma buggar och features i trean.

Men remote connect rockar, nu kan man sitta med ibooken i soffan och ha samma icq där som på stationära.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Är det bara jag som tyckte att Proteus 2 var bättre?

Jag håller med dig helt och hållet. Använde trean i max tio minuter innan jag bytte tillbaka till tvåan. Den loggade av och på hela tiden...OTROLIGT irriterande.

Go for number two så länge säger jag, åtminstone tills trean blir het!

//fredrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 16:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Sigbjörn
Men remote connect rockar, nu kan man sitta med ibooken i soffan och ha samma icq där som på stationära.

Remote connect? Är det en funktion i Proteus 3? ...eller har jag missat något? Det vore trevligt att kunna nå sin icq även via andra datorer i det lokala nätverket, datorer som inte har direkt internettillgång. Är det något sådant du menar?

Indigofield.com ligger fortfarande nere, så jag har inte kunnat kika där.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Remote connect? Är det en funktion i Proteus 3? ...eller har jag missat något? Det vore trevligt att kunna nå sin icq även via andra datorer i det lokala nätverket, datorer som inte har direkt internettillgång. Är det något sådant du menar?

Indigofield.com ligger fortfarande nere, så jag har inte kunnat kika där.

Jepp, det är ungefär exakt det jag menar

Slå på remote connect på båda maskinerna. (Finns i Main settings tror jag).
Starta om proteus. På huvuddatorn kör du Connect Locally, och på den andra ip och din användare i MacOS. Du får upp detta valet när du startar Proteus med remote connect på.

Sen får man meddelandena till båda datorerna, och man ser samma contactlist. ganska fiffigt.

1
Bevaka tråden